Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
před několika měsíci jsme koupili u společnosti Mall.cz televizi od výrobce Sony. Po vybalení televize fungovala asi dva týdny. Poté se najednou při sledování zevnitř nafoukla horní část obrazovky a praskla. V místě nafouknutí obrazovka zčernala plus se vytvořily dva černé pruhy z toho místa vodorovně a svisle.
Televizor jsme dali na reklamaci a po třech týdnech nám byla vrácena s odpovědí "Nevhodné užívání". Samozřejmě jsme s tím nesouhlasili a tak jsme je poslali znovu na reklamaci s tím, že chceme vysvětlení, proč se toto na televizi stalo a opět přišla stejná odpověď "nevhodné užívání" nic víc.
Společnost Mall.cz sice reaguje na emaily, ale radí mi pouze, že to mám opět poslat na reklamaci. Ale ta nic nevyřeší, jen nás to stojí další peníze.
Prosím o radu, kam se obrátit teď. Vůbec nevím, kde sehnat znalecký posudek. V našem městě jsem nikoho nenašla.
Sony KD55XF7005BAEP
Požaduji vrácení peněz, už od jejich společnosti nic zakoupit nechci.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitelka reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, že došlo k nevhodnému užívání, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebitelce důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitelka ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitelky, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. Věc k posouzení lze znalci předat osobně, případně využít služeb některého přepravce, záleží na domluvě s daným znalcem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.