Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, 26.6.jsem si v prodejně Paul chtěla koupit pohovku vybranou
v katalogu prodejny. Měla být k okamžitému dodání. Bohužel nebyla, museli ji objednat. Souhlasila jsem s pozdějším dodáním.Hned za tři dny jsem chtěla objednávku zrušit, ale bylo mi řečeno, že celá záloha 2000 kč je poplatek za zrušení objednávky. Prodavačka mi řekla, že se spojí s manažerkou a domluví s ní případné snížení poplatku za zrušení objednávky. Dnes mi telefonem oznámila, že manažerka trvá na 2000 kč. Obchodní podmínky prodejny mi přečíst nedali a ani mě na poplatek neupozornili. Moje chyba byla, že jsem si vše lépe nezjistila, ale i tak mi to přijde nemravné.Domluva není možná. Prosím o radu. Mám jenom důchod.
Děkuji Volejníková Miroslava
Rozkládací pohovka Kardyn cena 12990 kč
Vrácení zálohy.
|
Tweet |
V případě smlouvy se spotřebitelem je jednak prodávající podnikatel povinen s dostatečným předstihem spotřebitele poučit o ceně a všech související poplatcích dle § 1811 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a jednak v takové smlouvě není možné sjednat tzv. nevratnou zálohu. Ust. § 1814 písm. c) totiž řadí ujednání, které umožňuje, aby podnikatel nevydal spotřebiteli, co mu spotřebitel vydal, i v případě, že spotřebitel smlouvu neuzavře či od ní odstoupí, mezi ujednání zakázaná.
Takto sjednaná nevratná záloha by navíc měla charakter smluvní pokuty, kterou je v rámci spotřebitelských smluv nutné dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, sjednat v rámci spotřebitelské smlouvy samotné (listiny, k níž spotřebitel připojuje svůj podpis). Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.