Společnost


Angloville Česká republika a Slovensko, spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#43546Nevraceni penez za neuskutecneny tábor

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 9 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
06.07.2020, před 5 lety

Jitka Žáčková

Znění stížnosti

Zaplatila jsem anglický tábor, z jejich strany byl zrušen v dubnu. Napsali mi, že výuka bude online, to jsem nesouhlasila, potom mi napsali, že se mi peníze přesouvají na další rok. Neměla jsem zájem,protože nevím,co bude za rok. Požadovala jsem vraceni penez, na které mám nárok. Nejdřív byly výmluvy, pak že to řeší manažer a stále nic. Už ani nekomunikují. Chci zpět své peníze. Je mi zlé z toho chování.


Požadované řešení

Vraceni penez na účet


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.8.2020 14:57, před 4 lety

Pokud byl změněn termín či forma výuky, jedná se o jednostrannou změnu závazku ze strany poskytovatele. Jednostranná změna smluvních podmínek je ve smluvním právu v zásadě (tj. až na výjimku, kterou upravuje § 1752 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník) nepřípustná, neboť je v rozporu se základní zásadou smluvního práva pacta sunt servanda („smlouvy mají být plněny“). Spotřebitelka tedy bude muset zásadně vždy s jednostrannou změnou obsahu závazku souhlasit. Obsahem závazku je i ujednání o místě a způsobu plnění.

Pokud se změnou závazku spotřebitelka souhlasit nebude, bude závazek pro nemožnost plnění ze strany pořadatele zrušen a spotřebitelka bude mít nárok na vrácení peněžních prostředků, které uhradila poskytovateli, proběhla-li úhrada v předstihu, za ty termíny, které následují po zrušení smlouvy, resp. za ty termíny, které nebyly plněny. Pokud by spotřebitelka s přesunutím či změnou souhlasila, je nutné toto právní jednání kvalifikovat jako tzv. novaci.

Nevrátí-li společnost spotřebitelce peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Dle zákona je možné se s odkazem na zásah vyšší moci zprostit odpovědnosti pouze v oblasti náhrady škody, nikoliv v oblasti tzv. následné nemožnosti plnění (k tomu viz § 2913 odst. 2 a § 2006 an. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). To znamená, že podnikatel má povinnost vrátit spotřebitelce cenu za tábor, ale nemá povinnost spotřebitelce hradit kupř. již zaplacenou zálohu na cestování, kterési spotřebitelka v souvislosti s táborem dopředu zajistila.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.9.2020 13:07, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.