Společnost


LG Electronics Polska Sp. z o.o. Czech branch

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#43549Neposkytnutí servisní služby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 28 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.07.2020, před 5 lety

Tomáš Severa

Znění stížnosti

Neposkytnutí servisní služby v souladu s PODMÍNKAMI SERVISNÍ SLUŽBY „SERVIS U VÁS DOMA“ platný od 1.4.2018 (https://www.lg.com/cz/podpora/oznameni-detail/CZNTC180329123260)

Zakoupil jsem OLED TV LG uhlopříčky 55" - LG OLED55C8. Splňuji veškeré podmínky pro provedení reklamačního řízení dle podmínek servisní služby "SERVIS U VÁS DOMA", přesto podnikatel odmítá tento způsob provedení reklamačního řízení.

Podstata problému - na obrazovce se zobrazují svislé pruhy s různou intenzitou podsvitu. Tyto různě tmavé svislé pruhy jsou viditelné očima a rušivé při sledování filmů (zejména v tmavších scéných filmů). Chyba je známá jako "vertical banding". Podnikatel dle e-mailem zaslaných fotografií obrazovky posoudil, že se nejedná o vadu, a odmítl realizovat reklamační řízení dle podmínek služby "Servis u vás doma", dle kterých "Služba spočívá v provedení reklamačního řízení u zákazníka doma a následném vyřízení záruční reklamace formou záruční opravy Produktu u zákazníka doma, případně, ve složitějších případech, v Servisu.".

Nesouhlasím s tím, že se nejedná o vadu - pokud jsou na obrazovce různě tmavé svislé pruhy v obrazu, které jsou viditelné očima, a které jsou rušivé při sledování filmů, pak se dle mého soudu jedná o vadu obrazu. Ale to není podstata stížnosti - podstatou je, že podnikatel odmítá provést reklamační řízení v souladu se svými servisními podmínkami. OLED TV je poměrně složité zabalit a přepravit k reklamaci do obchodního místa, právě fakt, že je možné reklamační řízení u tohoto produktu řešit u zákazníka doma, byl jedním z faktorů, proč jsem si vybral tento produkt.


Produkt

Produkt: LG OLED55C8; značka, pod kterou je problém řešen se zákaznickou podporou LG: GCU200625067049


Požadované řešení

Provedení reklamačního řízení v souladu s podmínkami SERVISNÍ SLUŽBY „SERVIS U VÁS DOMA“ platnými od 1.4.2018 u zákazníka doma.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.8.2020 11:32, před 4 lety

I bez ohledu na existující smluvní ujednání, jehož podmínky podle našeho názoru spotřebitel splnil, není nezbytné, aby spotřebitel reklamované zboží musel dodávat do provozovny prodávajícího. Možný je i postup, kterým spotřebitel prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci prodávajícímu zašle kupř. video, fotografie atp. zboží, jež má podle něj vadu.

V návaznosti na to by prodávající měl spotřebiteli reklamaci uznat (jedná-li se o vadu očividnou), nebo si vyžádat dodání zboží k expertnímu posouzení (není-li vada zcela zjevná).

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu viz i rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové, sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud si prodávající zboží k expertnímu posouzení vyžádal i přes to, že byly naplněny podmínky smluvního ujednání o tom, že bude servis probíhat v místě bydliště spotřebitele, doporučujeme spotřebiteli věc prodávajícímu dodat a požadovat náklady na dodání jako náhradu škody za porušení smluvní povinnosti ve smyslu § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.9.2020 16:42, před 4 lety

Společnost nám ke stížnosti zaslala následující vyjádření:

"přijali jsme podnět pana Severy v souvislosti s řešením objednávky služby "Servis u Vás doma". V návaznosti na předchozí komunikaci s panem Severou považujeme za vhodné zajistit objednávku uvedené služby a odbornou prohlídku výrobku autorizovaným servisem naší značky. S ohledem na směrnici EU GDPR ohledně ochrany osobních údajů nelze objednávku založit v předstihu bez vědomí zákazníka. Z toho důvodu prosíme, aby zákazník telefonicky kontaktoval oddělení Podpory LG, tel 810 555 810 a požádal o založení objednávky."

Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost reagovat, případně stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.10.2020 12:24, před 4 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.