Počet nahlášených stížností: | 38 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Od 1.9.2012 jsem začal odebírat elektřinu od Lama Energy. Jednalo se o smlouvu na dobu určitou - 2 roky.
V květnu 2014 jsem si vyhlédl nového dodavatele - Fosfa Energy, kterému jsem dodal veškeré doklady potřebné pro vyřízení s tím, že nová společnost vše vyřeší.
Výpovědní lhůta u Lama Energy je 3 měsíce, což se stíhalo a od Fosfa jsem měl odebírat od 2.9.2014.
Následně mi od Lama Energy došla pokuta 2500,- za následující odstavec z obchodních podmínek:
2. Zákazník je povinen:
f. nebýt po dobu účinnosti Smlouvy účastníkem účinného smluvního vztahu
s jiným obchodníkem s plynem a/nebo elektřinou (případně dodavatelem
plynu a/nebo elektřiny) a neumožnit dodávku a odběr plynu a/nebo elektřiny
v dohodnutých odběrných místech po dobu účinnosti Smlouvy jiné osobě.
Je tato pokuta oprávněná, když jsem dodržel výpovědní lhůtu a změna byla provedena přesně ke konci dvouleté doby určité?
Zrušení vyčíslené pokuty a omluva za veškeré komplikace, kterými Lama Energy schválně komplikovala přechod k novému poskytovateli. Musel jsem protelefonovat X desítek minut a ztrácet čas kvůli neustálým obstrukcím a komplikacím ze strany Lama Energy.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel vypověděl smlouvu v souladu s obchodními podmínkami, nemohlo zároveň dojít k porušení smlouvy. Co se týká smluvní pokuty sjednané v obchodních podmínkách, ta je dle rozhodnutí Ústavního soudu ze dne 11.11.2013 neplatná. Smluvní pokuta je sankce za porušení smluvní povinnosti. Platně sjednaná smluvní pokuta by musela být součástí smlouvy hlavní.
Společnost LAMA energy a.s. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.