Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
chtěl bych Vás poprosit o radu ohledně zrušené dovolené u společnosti Blue Style z důvodu corona viru. Během pandemie jsme letošní dovolenou v Bulharsku zrušili, byly nám z jejich strany nabídnuty tři možnosti - ponechat / storno a vyplacení poměrné finanční částky nazpět nebo voucher v plné zaplacené hodnotě.
Nejdříve jsme chtěli odstoupit s tím, že ze zaplacených 50 tisíc vrátí cca 21 nazpět, poté jsme raději zvolili voucher v plné hodnotě.
S CK tuto situaci řešíme už cca tři měsíce, tento měsíc jsme měli odlétat a CK neposlalo ani peníze, ani voucher, prostě se nevyjadřují i přes několik našich e-mailů do jejich společnosti a voucher také žádný nezaslali, prostě nekomunikují.
Chtěl bych se poradit, jak dále postupovat.
Moc děkuji za Vaše rady.
S pozdravem
Milan Drozdík
Zájezd Bulharsko - Sluneční pobřeží
Voucher v plné hodnotě, který bychom rádi už měli v ruce
Možná by se dala využít možnost odstoupení a vrácení částky v plné výši, jelikož oba rodiče jsou 65+ (riziková skupina)
Poslední možnost vrácení částky aspoň těch 21 tisíc, které nabízeli.
|
Tweet |
Pokud byla cestovní kanceláří nabídnuta spotřebiteli možnost vystavení voucheru v hodnotě 100 % z kupní ceny zájezdu, přičemž spotřebitel toto řešení akceptoval, má cestovní kancelář povinnost voucher spotřebiteli dodat. Pokud tak cestovní kancelář neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání voucheru ihned a prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu.
Jestliže voucher cestovní kancelář nedodá, upozorní ji spotřebitel, že nedodala zboží včas a poskytne jí přiměřenou lhůtu k dodání (lze poskytnout i mlčky). Pokud nebude voucher vystaven a poskytnut ani po této přiměřené době, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy a na vrácení peněžních prostředků.
Nereaguje-li společnost prostřednictvím telefonu či e-mailu, je vhodné zvolit komunikaci ve formě dopisu, nejlépe doporučeně s dodejkou. Pokud se ani tak nepodaří navázat komunikaci a smírně vyřešit vzniklou situaci, může spotřebitelka žádat vrácení svých prostředků taktéž tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.