Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den, na konci února roku 2020 jsme zakoupily auto Škoda Fabie HTP 2010, najeto cca 77XXX. Po týdnu nám začal klepat motor. Po 5 měsících jsme šly na technickou, kde nám auto daly nezpůsobilé. Závady, netěsnící výfuk, brzdy v háji "ABS" spuchřelý ventilky na kolech, takže jsme měly pořád vyfouklé kolo. Na reklamaci jsme ještě nebyly, jelikož se v tom moc nevyznáme, ale co vím uřčitě, že ty ventilky nejsou záležitost 4 měsíců co auto máme. Nebyla nám dána ani rezerva. Ještě předtím než jsme si vzaly toto auto, jsme si 2 dny před tím koupily od nich Škoda octavie a to bylo ještě vetší dílo. Chtěly jsme auto vrátit, ale to nechtějí ani slyšet. Pouze výměna za jiné buď dražší nebo za stejnou cenu. Kdyby nám byly závady proplaceny byly bychom velice rádi, aspoň bychom viděly, že tato společnost má i svou hrdost a váží si zákazníků. Děkuji Richtrová
1AV0383
Chtěly bychom, aby si společnost AAAauto uvědomila své pochybení a uznala nám reklamaci. Jen přece jsme si šly koupit auto v dobrém stavu, a né abychom do toho rvaly peníze hned od začátku. Bohužel si to ani nemůžeme dovolit. Děkuji Richtrová
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu. Co se týče výměny věci, § 2169 odst. 1 občanského zákoníku neumožňuje řešit reklamaci výměnou za jinou věc, leda za stejnou věc bez vad.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážená paní Richtrová,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Je potřeba, abyste se dostavila na kteroukoli naši pobočku sepsat reklamaci, která bude následně posouzena. S sebou prosím nezapomeňte přinést veškeré podklady potřebné pro sepsání reklamace (kupní smlouvu, předávací protokol, 1 doklad totožnosti). Pokud možno, přineste s sebou i servisní zprávu o závadě (závadách), výrazně to urychlí vyřízení reklamace.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, děkuji za kladné vyjádření. Zastavíme se v nejbližší době na pobočce. Děkuji Nováčková "Richtrová"
Dobrý den,
děkuji Vám za Vaši zprávu a věřím, že věc dopadne k Vaší spokojenosti. Děkuji, že jste využila tohoto fóra k řešení své stížnosti.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Opět žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.