Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v únoru 2020 jsme si zakoupili, přes Slevotéku, pobyt v hotelu Rakovec (kód voucheru 4369783424). Pobyt byl naplánován a zarezervován od 24.3.2020 a vzhledem k pandemii, která nastala nebyl realizován. Dnes jsem chtěl udělat na hotelu novou rezervaci a bylo nám sděleno, že nastal problém vzhledem k tomu, že Slevotéka je v insolvenci. Poraďte jak se dá tato situace řešit a kdo nám vrátí vynaložené prostředky.
Jaká je možnost vrácení peněz.
|
Tweet |
Slevový portál "Slevotéka.cz s.r.o." byl pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy. Smluvními stranami smlouvy je spotřebitel a přímo poskytovatel služby, slevový portál byl pouhým zprostředkovatelem (všeobecné podmínky bod I. "pouze zprostředkovává dodání zboží či poskytnutí služby." Celé znění podmínek, naleznete zde:https://www.slevoteka.cz/obchodni-podminky/.
Poskytovatel služby (hotel) si vybral zprostředkovatelský server, a to, že zkrachuje, je riziko podnikání - dodavatel zboží si mohl svobodně zvolit formu, jakou bude oslovovat zákazníky. Pokud si zvolil slevový portál, tak přijal rizika s tím spojená. Zprostředkovatelské smlouvy upravují ustanovení § 2445 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").
Poskytovatelé slev, kteří své služby nabízeli přes zkrachovalý slevový portál, nemají tudíž nárok přenést škodu a náklady na zákazníka. Spotřebitel sice uzavřel smlouvu přes třetí osobu, ale s konkrétním podnikatelem, který na webu inzeroval svou nabídku. Krachem zprostředkovatele tedy smlouvy mezi dalšími osobami nezanikají a mají být plněny, jak bylo domluveno.
Objednané a zaplacené služby by měly být spotřebiteli dodány dodavatelem služeb, který může následně svoji pohledávku vůči slevovému portálu přihlásit do případného insolvenčního řízení.
Více informací nalezne spotřebitel o problematice slevových portálů v článku na webových stránkách https://www.dtest.cz/clanek-5106/pravo-nakupy-na-slevovych-portalech
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má tedy možnost obrátit se na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.