Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
CK Blue Style nám zrušila zájezd do Tuniska s odletem 5. července a byl nám vydán Lex Voucher. Hodnota poukazu však byla snížena o částku, která zahrnovala pojištění (1400Kč).
Když jsem se u CK dotázala, proč tomu tak je, bylo mi sděleno, že pojištění mám vyžadovat zpět u pojišťovny a to i přesto, že pojištění sjednávala CK (bylo součástí smlouvy).Ale dle CK oni pojištění jen zprostředkovali.
Na pojišťovně (ERV pojišťovna) mi však bylo sděleno, že pojištění bude znovu použito na nový zájezd a pokud zájezd nevyužiji, tak pojištění zaniká bez jakéhokoli nároku na vrácení uhrazené částky. A to i přesto, že jsem argumentovala § 2765 zák. č. 89/2012sb. Nárok na vrácení peněz má údajně jen ohrožená skupina ( senioři 65+ těhotné ženy , atd.).
Chtěla bych se Vás zeptat, jestli mám nárok na vrácení peněz za pojištění, nebo ne. A pokud nárok mám, tak jakým způsobem mám postupovat.
Předem děkuji za odpověď a jsem s pozdravem.
Renata Vysloužilová
Navrácení peněz za pojištění
|
Tweet |
Dle § 4 odst. 1 zákona č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu ("lex voucher"), platí, že rozhodne-li se pořadatel využít ochrannou dobu, oznámí to písemně zákazníkovi a vystaví mu poukaz na zájezd nejméně v hodnotě veškerých plateb uhrazených zákazníkem nebo v jeho prospěch za zájezd. Úhrada cestovního pojištění, které sjednávala jako součást smlouvy o zájezdu sama cestovní kancelář, je takovouto platbou za zájezd.
Z toho vyplývá, že voucher nemůže být ponížen o platbu na cestovní pojištění, jak k tomu došlo v tomto případě.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.