Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Šicí centrum Radovský s.r.o. nedodalo během tří měsíců objednané a zaplacené zboží v ceně 950 Kč (cena zboží 850 Kč + 100 Kč poštovné).
Objednávku i platbu jsem provedla dne 6.4.2020. Dne 19.4. přišel od této společnosti e-mail, že se objednávka může o něco prodloužit (o pár týdnů) kvůli situaci s koronavirem. Čekala jsem tedy dál.
Dne 11.5. jsem zaslala e-mailový dotaz týkající se stavu odbavení mé objednávky. Odpověď nepřišla. Psala jsem tedy znovu dne 1.6. s tím, že pokud nemohu dostat svoje zboží, žádám o vrácení peněz. Opět bez reakce.
Společnost Šicí centrum Radovský s.r.o. uvádí na svých stránkách v obchodních podmínkách : "Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího přijal." Dne 16.6. jsem tedy poslala e-mailem odstoupení od smlouvy. Dosud bez reakce. Dne 8.7. jsem se pokoušela dovolat, bez úspěchu.
Chápu, že v období nouzového stavu se dodávka zboží mohla o něco prodloužit, ale 3 měsíce je opravdu dlouhá doba. Nevím, jestli mám ještě čekat nebo dané zboží objednat jinde. Bojím se, že objednané zboží ani peníze zpět nedostanu.
1x řezací kolečko YH-930 45mm, 1x oboustranná řezací podložka na PATCHWORK 45x60x3 MLW
Ráda bych v dohledné době obdržela objednané zboží nebo získala svoje peníze zpět, abych si dané zboží mohla koupit jinde.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. Spotřebitel by měl co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.