Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 29.4 2020 jsme zakoupili apple iphone za 4800kc na Bazos.cz telefon byl vadný vůbec nešel aktivovat,nebyla zmíněná vada na displei a "nově "vyměněná baterie zřejmně ani nebyla vyměněná jak bylo slíbeno. Po domluvě s prodávajícím jsme telefon poslali obratem na reklamaci 5.5.2020jsem obdržela email od p.Troppa stav:telefon zadán na reklamaci dodavateli čekají na výměnu za jiný kus a to nejpozději do 3.6.2020 telefon bohužel nedorazil po několika telefonických domluvách a slibech pana Troppa jsem napsala odstoupení od kupní smlouvy,kterou jsem mněla zaslat na adresu kde byla vyřizovaná reklamace na adresu: Simply ofice-Trade phones.r.o.Lidická 700/19 Brno. 19.6.mi od pana Troppa přišel potvrzující meil o odstoupení kup.sml.do 2.7.2020 mnělo dorazit vyúčtování. Požadovala jsem vrácení peněz,ale bohužel nemám peníze ani telefon. Pan Tropp jen slibuje a vypadá to,že takto podvedených lidí je víc.
Apple Iphone 71286B Gold Rose
Prosím jak postupovat,aby nenaletěli tomuto pánovi další lidé a byli ušetřeni podvodnému jednání . Byla bych moc ráda ,aby mi byly vráceny peníze.Děkuji Karin Poáčková
|
Tweet |
Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.