Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Prostřednictvím CZC jsem si nechal provést opravu Notebooku od HP. Jednalo se o problém, kdy PC po zapnutí nenabootoval. Ze servisu mi nabídly opravu v ceně přibližně 3500 Kč. Po návratu ze servisu jsem zjistil, že PC sice je možné zapnout, ale pokud přejde do režimu spánku, opět nenabíhá a je třeba PC zcela vypnout včetně odpojení od sítě a vyjmutí baterie. Vzhledem k tomu, že tento problém PC neměl před závadou, kterou jsem nechal opravit, pak se domnívám, že:
A) závada byla odstraněna jen částečně
B) při opravě původní závady byla způsobena závada jiná
Zaměstnanec servisu mi sdělil, že reklamaci nelze uznat, protože se jedná o jinou závadu a nabízel mi novou opravu po uhrazení další finanční částky. To jsem odmítl, protože se domnívám, že jak v případě obou výše uvedených variant odvedl servis nekvalitní práci a je povinen provést opravu bez další navýšení částky.
Rád bych znal názor, zda mám právo žádat vrácení peněz nebo alespoň částečné kompenzace? Vzhledem ke ztrátě důvěry v servis bych upřednostnil finanční kompenzaci před dalšími "opravami".
Děkuji
oprava notebooku HP ProBook 4525s
Rád bych dosáhl vrácení peněz za opravu, která dle mého názoru nebyla provedena korektně
|
Tweet |
Zhotovitel odpovídá za vady, které má provedená oprava při převzetí věci objednatelem, byť se projeví až později. Reklamace zjevných vad by měla být okamžitá, při přebírání věci z opravy. To samé platí i u vad, které lze zjistit vyzkoušením, např., zda už dotekový displej mobilního telefonu reaguje. Reklamace skrytých vad musí být uplatněna bez zbytečného odkladu poté, kdy se vada projeví, nejpozději do dvou let.
Práva objednatele se liší podle toho, zda vada představuje porušení smlouvy podstatným či nepodstatným způsobem. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž již při uzavření smlouvy zhotovitel věděl nebo musel vědět, že by objednatel smlouvu neuzavřel, pokud by toto porušení předvídal. V ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není. Při podstatném porušení má objednatel právo na odstranění vady opravou nebo dodáním chybějící věci. Stejně tak má právo na přiměřenou slevu z ceny opravy či úpravy nebo od smlouvy odstoupit. Objednatel musí zvolené právo sdělit zhotoviteli při oznámení vady nebo co nejdříve poté. Provedenou volbu lze měnit jen po dohodě se zhotovitelem. Jestliže objednatel nezvolil právo včas, má stejná práva, jako by šlo o nepodstatné porušení smlouvy, a to právo na odstranění vady nebo na přiměřenou slevu. Do uplatnění slevy může zhotovitel vadu odstranit podle své volby, která však nesmí objednateli způsobit nepřiměřené náklady. Jak pro podstatné, tak i nepodstatné porušení platí, že objednatel může odstoupit od smlouvy nebo se dožadovat slevy, pokud zhotovitel neodstraní vadu v přiměřené lhůtě nebo to odmítne.
Bude-li mezi stranami spor o příčině vady, bude nutné vyhledat odborníka, který posoudí, zda se jedná o vadně provednou opravu nebo o jinou závadu.
Společnost NBSERVIS s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.