Společnost


České aerolinie a.s.

Počet nahlášených stížností:85
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#43590Nevrácení ceny letenek za zrušené lety

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 hodiny 39 minut

Detail stížnosti

Publikováno
08.07.2020, před 5 lety

Zdislav Cihlář

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 7.1.2020 jsem zakoupil 5 ks letenek na zpáteční let Praha - Antalya - Praha na dny 22.6. a zpět 3.7.2020, uhrazeny byly prostřednictvím platební karty. Zrušení letu mi bylo oznámeno mailem dne 28.5.2020. Téhož dne jsem telefonicky žádal o refundaci uhrazené ceny letenek, přijetí tohoto požadavku mi bylo mailem potvrzeno také dne 28.5.2020.
Dne 15.6.2020 jsem prostřednictvím webového zákaznického rozhraní určeného pro komunikaci se zákazníky ČSA odeslal Výzvu ke splnění závazku v dodatečné lhůtě (14 dnů). Dne 20.6. mi bylo ze strany pracovnice zákaznického centra ČSA doručena odpověď, že Výzva měla být doručena jinému oddělení. Tuto námitku jsem odmítl s tím, že Výzva byla doručena společnosti prostřednictví kanálu určeného zcela jednoznačně pro komunikaci se zákazníky a nemohu řešit rozdělení vnitřcích kompetencí jednotlivých oddělení ČSA a připojil jsem žádost o její předání v rámci společnosti.
Dnes jsem se telefonicky dotazoval na zákaznické lince na stav mé žádosti a bylo mi sděleno, že tyto údaje nemají k dispozici a kontakt na někoho, kdo je v dané věci kompetentní nemohou předat.
Vzhledem k době, která již uplynula, poměrně značné výši vázaných prostředků se na Vás obracím se žádostí o pomoc, případně radu, jak postupovat dál. Jsem si vědom složité situace leteckého přepravce, nicméně situace, kdy společnost není schopna dostát svým závazků ani sdělit konkrétní termín, kdy tak učiní, je neúnosná.


Požadované řešení

Vrácení kupní ceny letenek za zrušený let.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.7.2020 14:47, před 5 lety

Pokud je let zrušen, může si cestující dle nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004 vybrat mezi přesměrováním na jiný spoj a proplacením ceny letenky. Proplacení ceny letenky znamená vrácení spotřebiteli toho, čím společnosti hradil danou letenku - tedy nejčastěji vrácení peněžních prostředků. Voucher je spotřebiteli možné poskytnou pouze tehdy, pokud s tím souhlasí.

Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/.

Pokud spotřebitel své peníze v plné výši neobdrží, může se obrátit na Úřad pro civilní letectví. V rámci současné situace zpřístupnili na svých webových stránkách (https://www.caa.cz/verejnost/odepreni-nastupu-zpozdeni-nebo-zruseni-letu/formular-stiznosti-cestujicich-v-letecke-doprave/) shrnutí informací při snaze o vymáhání peněz za letenky zadržovaných leteckými společnostmi. Konkrétní kompenzační formulář je interaktivní a je dostupný zde: https://kompenzace.caa.cz/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.