Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 16.3.2020 jsem si objednala parní čistič Kärcher SC3 EasyFix, který dorazil přepravní službou Geis dne 18.3.2020. Zboží jsme krátce vyzkoušeli, bohužel nesplnilo naše očekávání a tak jsem se rozhodla pro odstoupení od smlouvy v zákonné lhůtě do 14 dnů. 30.3.2020 jsem zboží osobně předala na prodejně v Karlíně, kde zboží překontroloval Ing. P., viz přiložené potvrzení o odstoupení od smlouvy. Když se v zákonné lhůtě pro návracení prostředků nic nedělo, opakovaně jsem kontaktovala jak prodejnu, tak přímo jednatelku společnosti paní Ing. T. Opakovaně mi bylo sděleno, že prostředky byly na ,můj účet již odeslány, ale nebylo tomu tak, viz přiložená emailová komunikace. Opakovaně jsem také volala přímo na prodejnu, kde pan P. odkazoval na řešení přímo s jednatelkou, která ale dále nekomunikovala. Pořád jsem dále urgovala navrácení prostředků za nákup zboží, nakonec po téměř dvou měsících od odstoupení od smlouvy, 11.5.2020, dorazila část prostředků ve výši 2814 Kč. Zbylá částka 775 Kč byla krácena prý z důvodu vyčištění stroje a práce technika. S tímto vysvětlením jsem nesouhlasila, protože jsem přístroj jen krátce vyzkoušela. Opakovaně jsem toto své stanovisko jednatelce společnosti sdělila, žádala o doplacení rozdílu, nicméně od zaslání prostředků paní T. více nekomunikuje, ani emailem, ani telefonicky a nereaguje ani na doporučený dopis.
Parní čistič KÄRCHER SC3 EasyFix
Navrácení neoprávněného poplatku - kupní ceny v plné výši
|
Tweet |
Dle § 1833 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a čl. 14 odst. 2 směrnice o právech spotřebitelů odpovídá spotřebitelka při odstoupení od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní pouze za případné snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než je nutné k tomu, aby se obeznámila s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Bod 47 Preambule ke směrnici o právech spotřebitelů stanoví, že spotřebitel, který zboží používal v míře vyšší, než je míra nutná k tomu, aby se obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, neměl pozbýt právo odstoupit od smlouvy, měl by však odpovídat za případné snížení hodnoty zboží. Aby se spotřebitelka obeznámila s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, měla by s ním nakládat a zkontrolovat je jen takovým způsobem, jaký by mu byl umožněn v prodejně.
Pokud chce prodávající částku snížit, je na něm, aby prokázal, že spotřebitelka nakládala se zbožím jinak, než jak jí umožňuje zákon a jaká je skutečná výše škody.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.