Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#43603Neoprávněné účtována platba za neobjednané sluzby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 17 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.07.2020, před 5 lety

Miroslava Hájková

Znění stížnosti

Spol. O2 Czech Republic a.s. do faktury za služby O2 za červen 2020 zahrnula platbu 297 Kč jako službu 3. stran. Žádnou podobnou službu jsem neobjednala ani nevyužívám, tím méně jsem dala vědomý souhlas k započtení do služeb a faktur O2
O jakési platbě jsem se dozvěděla ze zpráv SMS o jakémsi předplatné ve prospěch spol. Content for Mobile, kterou neznam a jen z internetu vím, že je to zahraniční firma zřejmě z Kypru.
Nic jsem neobjednavala ani žádnou platbu neschvalovala, na v SMS uvedených kontaktech se nelze domoci ničeho. Proto jsem doufala, že bez potvrzení zájmu a objednávky nemůže dojít k účtování platby, logicky.
Po doručení faktury jsem prozřela a telefonicky požádala o zablokování podobného postupu a bylo mi vyhověno, doufám.
Mezitím jsem dostala další SMS s částkou 99 Kč, kterou rovněž nelze doporucenym postupem zabrzdit.
Stížnost rozšiřují i na spol. Content for Mobile.
Děkuji M. Hájková


Produkt

Produkty spol. Content for Mobile neznám, znát nechci a nevyužívám. V rozpisu volání u O2 je uvedeno tel. č. 538000102000000000, které neznám, nevam a pro podezření z nekalostí nikdy nepoužiji. .


Požadované řešení

Žádám, aby spol. O2 ČR a s. byla upozorněna na podvodné chování f. Content for Mobile bylo jí zakázáno spolupracovat bez výslovného souhlasu zákazníka. Nevědomý souhlas je uvádění zákazníka v omyl a využívání jeho neznalosti. Domnívám se však, že systém je dobré promyšlen, neboť při obraně jsem stále blokována nefunkčnosti tlačítek, čísel telefonu apod.
Žádám, aby mi byla vrácena již fakturovaná částka 297 Kč, a zabráněno bylo účtovat mi dalsich 99 Kč z 3.7.2020.
Fakturu jsem reklamovala, ale zaplatím ji v čele vysi. Možné řešení je i vyhovění reklamaci a 297 Kč mi vrátit a dále již nic neúčtovat.
Děkuji


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.7.2020 08:01, před 5 lety

Pokud spotřebitel s vyúčtováním služeb nesouhlasí, je třeba uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne poskytnutí služby. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.

V případě, že společnost reklamaci zamítla, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.7.2020 10:12, před 5 lety

Dobrý den,

mrzí mě, že jste měla důvod vyjádření nespokojenosti. Společnost O2 je pouze zprostředkovatelem platebních transakcí a jestliže dojde k objednání konkrétní služby, obsahu přes platební transakce, je poté částka naúčtována. Rádi však vše blíže prověříme a ověříme i požadované nastavení blokování platebních transakcí na vašem čísle.
Požádám vás, abyste nám na email info@o2guru poslala telefonní číslo služby, pro ověření také poslední čísla z rodného čísla za lomítkem a jakým způsobem jste dne 13. 6. 2020 přímo u naší společnosti podávala stížnost. Rovněž nám můžete doplnit i přímo odkaz na tento podnět na dTestu.

S pozdravem a přáním hezkého dne

Anna Typovská,
Guru po Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.7.2020 12:51, před 4 lety


Miroslava Hájková

Dobrý den, moje reklamace faktury O2 na částku 297 Kč za služby 3. stran byla zamítnuta s tím, že O2 je pouze zprostředkovatel a objednané služby ani neorganizuje, ani nedodává.
Problém je ve slově "objednane", kdy O2 nic neověřuje, což od nich ani nežádám. O2 však by měla vědět, s kým uzavírá dohody o spolupráci, dnes už by měla vědět, že Content for mobile není seriózní firma a neměla by se s nimi v neprospěch svých zákazníků spolčovat. "Objednání" jakési placené služby je anonymní, nenápadné a zákazník ani netuší, co a že vůbec něco objednám. To je dle mého nepříhodné jednání a solidní společnosti typu O2 by se neměly zapojovat. Zákazník je klamán a podváděn. Žádnou jinou objednávku bez opakovaného potvrzení jsem nikdy nezažila. Je věci mocnějších orgánů toto prověřit a zarazit. Ostatně stejný postup je zřejmý z řady dalších stížnosti na toto téma evidovaných v db www.vasestiznosti.cz.
Informace o těchto postupech není ve smlouvě, jak mne mylně a poměrně hrubě informovala po telefonu pracovnice O2, ale je údajně ve všeobecných podmínkách, které jsem nyní nedohledala a při podpisu smlouvy je neměla k dispozici, ani s nimi nebyla seznámena zejména v tomto kritickém a fakturačně zásadním bodě.
Podotýkám, že dalších 99 Kč mi bude přičteno k faktuře ještě za červenec t.r., dále mám tuto službu zrušenou a doufám, že tak to i zůstane.
Navýšenou fakturu jsem uhradila, uhradím i příští neoprávněně navýšenou částku, ale žádám o pomoc nejen pro mne, ale i pro další podváděné zákazníky.
Žádám o radu, jak se domoci neoprávněně účtovaných a zaplacených částek, v mém případě celkem 396 Kc.
Děkuji za spolupráci a pomoc, prosím učiňte maximum na ochranu zákazníků, údajně nejen O2.
S pozdravem
M. Hájková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2020 11:07, před 4 lety

V takovém případě doporučujeme spotřebitelce, aby se podívala na stránky http://www.platmobilem.cz/ a zde doporučované postupy. Pokud spol. Content for Mobile požaduje platbu za službu, kterou spotřebitelce dodal, ačkoli si ji spotřebitelka neobjednala, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Spotřebitelka by v takovém případě mohla žádat náhradu škody, která jí vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany spol. Content for Mobile. Pokud služby spotřebitelka neobjednala, může navíc požadovat uhrazené platby po spol. Content for Mobile zpátky jako tzv. bezdůvodné obohacení

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v smírného řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Zároveň je vhodné u operátora preventivně zablokovat tzv. premium SMS, aby k takovým situacím nedocházelo v budoucnu. Na společnost Content for Mobile sice také evidujeme stížnosti, ale společnost zatím nereagovala, i když byla oslovena. Jelikož je služba VašeStížnosti.cz založena na principu dobrovolnosti, nemáme bohužel prostředky, jak společnost ke spolupráci přinutit.

Děkujeme spotřebitelce rovněž za podnět ohledně oblasti, na kterou se můžeme zaměřit. Budeme se jím zabývat.

Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla reagovat a případně stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.8.2020 23:17, před 4 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2020 12:33, před 4 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.