Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Chystáte se zrekonstruovat kuchyni a vybíráte studio? Pak vám určitě pomůže naše zkušenost s kuchyňským studiem Oresi. Jejich slogany „Šampion v každé třídě“, „Oresi vám dá víc“ se nenechte zmást.
Do studia jsme zavítali 30. 1. 2020 neohlášeně a tento den prodejce bohužel neměl časový prostor na plánování s námi. Po sdělení, že momentálně mají do konce ledna 40% slevu, jsme domluvili termín hned další den 31. 1. Vše probíhalo standardně, zadali jsme rozměry / podotýkám, že byly správné /, prodejce vysvětlil, navrhl řešení, zodpověděl naše dotazy a předběžně jsme měli naplánováno. Naše druhá návštěva nás upokojila, že jsme asi zvolili dobře, i když jsme měli zbystřit nad první lží prodejce, že sleva končí lednem. Po zhlédnutí stránek Oresi jsme zjistili, že sleva pokračuje i v únoru a následně i v dalších měsících. Pokud by to byl poslední přešlap tohoto studia, pochopili bychom, že chtěl prodat. Asi po týdnu se dostavil „odborník“ na zaměření kuchyně vyslaný Oresi. Zaměření proběhlo, ale těžko nás mohlo napadnout, že rozměry si po „odborníkovi“ musíme přeměřit, než podepíšeme, že se zaměření uskutečnilo. Bylo bohužel chybné. Naše finální návštěva studia už probíhala krátce s malými obměnami v kuchyni. Plánované dodání bylo 7. - 9. 4. 2020 – kuchyně byla vyráběna v Německu. S tímto termínem jsme neměli problém, chystali jsme se i na podlahu. Odcházeli jsme tedy naposled z Oresi a slova prodejce, že po dvou dnech montáže odchází montér a vy můžete vařit / mimochodem montér - zaměřovač - odborník /. Slova nás uklidnila, ale to jsme ještě netušili, co všechno nás čeká. Teď už jen stručně k výčtu všech negativ:
- Přivezou skříňky a sokly k nim jsou rozbité.
- Montér při zavěšování horní skříňky navrtá elektřinu, přestože je na vedení upozorňován.
- Montér se to chystá diletantsky opravovat, což manžel nevydrží a opraví si to sám odborně podle normy.
- Z vymalované a čisté kuchyně se stává opět staveniště.
- Ke dřezu byly dodány špatné komponenty na přípoj do odpadu / dodání správných mělo trvat 6 týdnů /. Manžel si dokoupil a připojil.
- Od varné desky byla krátká šňůra, přestože montér zaměřoval a věděl, kde je zásuvka. Opět odstraněno svépomoci.
- Zcela diletantsky byla připojena roura od odsávání, mám nafoceno, manžel opravil.
- Troubu jsme měli svou a dodali jsme před výrobou přesný typ. Pod troubou je ovšem zásuvka s kovovým madlem, které je při delším pečení rozžhavené tak, že se nedá chytit. Trouba byla o kousek vyvýšena, ale při pečení musím nechat zásuvku pootevřenou.
- Přitom částka za celou kuchyni musela být uhrazena 10 dnů před dodáním.
Takže u nás jsem po dvou dnech montáže ani nevařila ani nepekla a ani voda netekla. A problém největší, který nebyl v silách manžela:
- 2 chybějící skříňky – důsledek špatného zaměření! Bohužel jsme podepsali s vědomím, že je to odborník a nemusíme kontrolovat rozměry.
- Solidní studio by chybu vzalo na sebe, studio Oresi reagovalo tak, že na vině jsme my, protože jsme zaměření podepsali.
- Dodání 2 chybějících skříněk avizované na 25. 5. bylo uskutečněno 20. 6. 2020
- Tentokrát faktura nepřišla ani den předem, ale večer před dodáním v 19.38 zpráva SMS, že zítra od nás montér vybere přes 8000,-, myšleno samozřejmě v hotovosti. Po dodání faktury bylo zřejmé, že byla vystavena již 16. 6., takže bylo možné fakturu před dodáním skříněk zaplatit, aniž bychom museli narychlo vyzvedávat hotovost. To by ovšem „někdo“ tu fakturu musel poslat.
Mohla bych psát o dalších „drobnějších nedostatcích“, ale myslím, že tyto zkušenosti jsou už dostatečně vypovídající.
viz výše
Náhrada
|
Tweet |
Zhotovitel díla (společnost) má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (dílo neodpovídá smlouvě), musí spotřebitel tyto vady oznámit neprodleně poté, co vady zjistil nebo zjistit mohl, nejpozději však do dvou let.
Uplatnění práva z vadného plnění (reklamace) musí obsahovat jednak oznámení vady (její popis) a jednak požadovaný způsob vyřízení reklamace (právo). S reklamací je třeba se obrátit na zhotovitele. Písemnou formu reklamace lze jen doporučit. Zhotovitel je povinen vydat objednateli potvrzení o uplatnění reklamace, jinak mu hrozí postih ze strany dozorového orgánu, jímž je Česká obchodní inspekce.
Byla-li během provádění díla způsobena spotřebiteli škoda, je zhotovitel díla povinen tuto škodu nahradit. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Poškozená strana však musí prokázat výši škody a příčinnou souvislost mezi porušením povinnosti a následkem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů pří České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.