Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
rád bych stížnost řešil zde, z důvodu možného doložení.
Dostal jsem dnes výzvu k zaplacení registračního poplatku. Jsem si jistý, že jsem při registrování nebyl s tímto poplatkem dostatečně srozuměn.
Vašich žadných zpoplatněných doplňkových služeb jsem nevyužil. Zajímal jsem se pouze o informace k nemovitosti/dražbě, která, jak jsem zjistil, pravděpodobně nebyla ani dražena na vašem portálu.Kdybych o takovem poplatku veděl při registraci, tak ji neprovedu.
Již jsem přes email na Vaši společnost požádal vymazání z databáze všech informaci o mě, a prominutí poplatku.
Děkuji
S Pozdravem
Borshchevskyy
registračni poplatek portále https://www.s-drazby.cz/
Prosím vás o zrušení registračního poplatku a o vymazání mých osobních údajů z vaší databáze.
|
Tweet |
Spotřebitele předně upozorňujeme, že níže uvedené vyjádření k jeho stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Pokud došlo k registraci až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních. Připojujeme také varování Exekutorské komory ČR: https://www.ekcr.cz/1/aktuality-pro-media/2683-exekutorska-komora-varuje-ceskym-internetem-se-siri-podvodne-drazby?w=. Tolik k upozornění na změněný přístup společnosti ve věci ‚způsobu informování spotřebitele o cenách‘. Na dalších řádcích již uvádíme vyjádření ke stížnosti samotné.
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Společnost má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, nebylo na něj do výše popsané změny upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí, o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté pouze v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Pokud se spotřebitel domnívá, že by popsaným jednáním mohlo dojít ke spáchání trestného činu (nebo jeho pokusu), je možné obrátit se na Policii ČR.
Dobrý den, pokud máte pochybnosti, obraťte se na ČOI oddělení ADR, popř. na samotnou ČOI a prosíme Vás, sdělte poté zde jejich stanovisko. Většina klientů, kteří si na naši činnost stěžují, nedokážou po obdržení odpovědi od kontrolních orgánů zde uveřejnit jejich závěry, což nás samozřejmě mrzí. Stěžovat si logicky chce každý, kdo nechce platit, ale zveřejnit zde závěry kontrolních orgánů, kdy tyto závěry nemusí být vždy pro spotřebitele "příjemné", již nechce nikdo. Děkujeme za Vaši odvahu a až Vám přijde odpověď od ČOI, prosíme o zveřejnění ZDE. Děkujeme.
Dobrý den,
děkuji za Váší odpovedi.
Trošku mě zaraži Váše vyadřeni stylu že "Stěžovat si logicky chce každý, kdo nechce platit" , ale kdýž to vezmu do hloubky ,kdybych byl dostatečně seznamen s poplatek, tak se tady nestěžuju.Bohužel jsem fakt o tomto poplatku nevěděl, a ano je to častečně aj moje chyba.Proto pravě Vás timto zpusobem žadam o odpuštění poplatku, který v dnešní době nemužu si dovolit zaplatit, je to velka častka pro rodinu ktera žije s jedneho platu a MD.
Prosim ještě jendou o prozkoumani teto situaci společnosti.
Moc krat děkuji
S Pozdravem
Borshchevskyy Andriy
Dobrý den,
pokud zde píšete, že je to Vaše chyba, tak nás nežádejte o odpuštění poplatku. Již v úvodu této stížnosti Vás prosíme, kontaktujte ČOI, podejte si na nás stížnost a konejte dle vyjádření ČOI a současné Vás žádáme, aby jste závěry ČOI zde zveřejnil. Děkujeme Vám. Pokud jste se zajímal o koupi nemovitosti v ceně 5.875.200,-Kč, slovy PĚT MILIONŮOSMSETSEDMDESÁTPĚTTISÍCDVĚSTĚ KORUN ČESKÝCH, tak Vaše tvrzení o jednom platu a MD je velmi zavádějící, každý ať si udělá obrázek sám.
Jeste jednou Dobry den. Napsal jsem částečně moje chyba. A ohledně ceny nemovitosti, tak jsem nevěděl kolik to stojí ,dokud jsem se nezaregistroval. A další věc lidi kteří mají finance nebudou hledat nemovitosti na drazbach. Proto můj zajem o tuhle nemovitost ihned skončil,když jsem viděl cenu. Tak jaký obrázek teda na me mate , když moje tvrzení je pravdivé. Tak jeďte jednou Vás žádám o buď odpuštění nebo zkráceni vašeho poplatku.
Dekuji
S pozdravem
Borshchevskyy Andriy
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Poplatek i nadále považujeme za neoprávněný, neboť spotřebitel o něm nebyl řádně informován.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.