Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážená paní, vážený pane, dne 17. 6. 2020 jsem prostřednictvím internetu zakoupil mobilní telefon Nokia 8110 2018 Dual SIM black jako dárek pro moji maminku. Telefon byl doručen v pořádku ve slíbeném termínu. Mezitím si však maminka vybrala jiný model telefonu a proto jej vrátila zpět dodávající společnosti. Výrobek byl doručen firmě Datix dne 29. června 2020. Dne 9. července 2020 jsem od společnosti Datix obdržel dobropis s částkou sníženou o 350 Kč s odůvodněním, že se jedná o úhradu opotřebení a poškození výrobku. Vzhledem ke skutečnosti, že společnost prodává nový telefon tohoto typu za cenu 949 Kč, mi přijde částka přehnaná. Navíc telefon maminka používala pouze velice krátce a pečlivě dbala, aby nedošlo k jeho poškození. Z postupu při vracení bylo patrné, že se jedná o vrácení ve čtrnáctidenní lhůtě stanovené pro výrobky prodané dálkovým způsobem. Na e-mail s dobropisem jsem reagoval obratem. Odpovědí mi bylo zopakování nabídky na vrácení snížené částky. Jako další možnost mi společnost nabídla odeslání telefonu zpět.
Vzhledem ke skutečnosti, že telefon byl zakoupen dálkovým způsobem, a k poněkud nestandardnímu postupu společnosti Datix požaduji jako řešení odstoupení od kupní smlouvy od počátku a vrácení celé ceny.
|
Tweet |
Pokud jde o odstoupení od smlouvy do 14 dnů, v souladu s ustanovením § 1831 odst. 2 občanského zákoníku může podnikatel po spotřebiteli požadovat pouze úhradu nákladů stanovených tímto zákonem. Ustanovení § 1833 občanského zákoníku stanoví, že spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Snížení hodnoty zboží by musel podnikatel prokázat, stejně tak výši částky, která je nutná k nápravě.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.