Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
reklamovali jsme dovolenou v Řecku na ostrově Kos. Zakoupený zájezd byl přes společnost Invia, která jej zprostředkovává od Firo tour. Zájezd obsahoval cestu a ubytování v 3,5 hvězdičkovém hotelu. Po příjezdu jsme zjistili, že hotel je pouze 2 hvězdičkový. Celý pobyt jsme měli na pokoji šváby a velice neuklizený pokoj. Celou záležitost jsme se snažili řešit s delegátkou, která náš problém ignorovala. Zájezd jsme ihned po příjezdu reklamovali a dostalo se nám lživé odpovědi. Ve které se píše, že delegátka náš problém řešila a komunikovala s námi. Toto tvrzení je však nepravdivé. Reklamace nám byla zamítnuta s čím opravdu nesouhlasíme.
Prosím o radu jak máme tuto situaci řešit.
Děkuji
S pozdravem
Michaela Szilágyiová
Ubytování v hotelu Kalloudis, Tigaki, Kos, Zájezd zakoupen od Invia která předprodala zájezd od společnosti Firo tour
Vzhledem k uvedeným skutečnostem za porušení smlouvy a zároveň nečinnosti delegáta a příslušné cestovní kanceláře nám nebylo umožněno odstoupit od smlouvy na místě, nedošlo k odstranění žádných námi vytýkaných závad požadujeme v souladu se zákonem č.89/2012 Sb. vrátit kompletní cenu za ubytování 50Euro/noc, což činní za 11 nocí pro dvě osoby celkem 550 Euro.
Podle aktuálního kurzu 27,85 Kč/1 Euro.
Požadujeme vrácení částky 15 318 Kč.
V souladu s NOZ si dále nárokujeme Náhradu za narušení dovolené ve výši 5500,- na osobu,
protože je zřejmé, že k výše uvedeným faktům nemohl pobyt sloužit k odpočinku a rekreaci.
|
Tweet |
Pořadatel odpovídá dle § 2552 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebiteli za splnění povinností ze smlouvy o zájezdu bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby. Při porušení povinnosti, za niž odpovídá, nahradí pořadatel zákazníkovi vedle škody na majetku také újmu za narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen.
Nemá-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel zákazníka ujistil nebo které zákazník vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, zajistí pořadatel nápravu, pokud si nevyžádá neúměrné náklady. Nebylo-li možné zajistit pokračování zájezdu jinak než prostřednictvím služeb cestovního ruchu nižší jakosti, než jakou určuje smlouva, vrátí pořadatel zákazníkovi rozdíl v ceně.
Měl-li zájezd vadu a vytkl-li ji zákazník bez zbytečného odkladu, má zákazník dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Existenci vad je nutné doložit. Nevytkl-li zákazník vadu zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, soud mu právo na slevu z ceny nepřizná, jestliže pořadatel namítne, že zákazník své právo neuplatnil ani do jednoho měsíce od skončení zájezdu ani u něho, ani u osoby, která uzavření smlouvy zprostředkovala.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu.
Pokud společnost bude trvat na zamítnuté reklamaci, bude nutné domáhat se slevy soudní cestou.
Společnost FIRO-tour a.s. byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.