Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Byl jsem telefonicky kontaktován dodavatelem elektřiny ohledně změny smlouvy.Žádal jsem o zaslání písemné zprávy, z důvodu porovnání mezi novou nabídkou CE PRIM 36 a stávajícím a platným tarifem EXCELENT.Bylo mi řečeno,že od telefonického ujednání mohu po zaslání písemné informace odstoupit. Dne 19.06.2020 jsem poslal "Odstoupení od smlouvy", kterou dodavatel obdržel dne 22.06. a 23.06. bylo napsáno "Zamítnutí na mé odstoupení", které jsem obdržel dne 03.07.2020. Na otázku: "jak je možné, že po napsání k doručení bylo zapotřebí 11 dnů" byla odpovdˇ: "to my nemůžeme ovlivnit". Dá se to ovlivnit tím, že se za poštovné zaplatí 25 Kč, jako jsem to udělal já. Dne 03.07. jsem poslal E-Mail s textem: ""Nesouhlasím s novou nabídkou a změnou tarifu EXCELENT za tarif PRIM a od této tak zvané smlouvy, bez mého podpisu odstupuji". Žádám tímto o korekturu Vašeho zamítnut a potvrzení příjmu mého nesouhlasu s ujednáním. Dne 09.07.jsem obdržel Mail s textem: "dovolujeme si Vás informovat, že na zamítavém stanovisku nadále trváme.
Produkt Excelent změněn za CE PRIM 36
Uznání mého "Odstoupení od změny smlouvy"
|
Tweet |
V případě, že dodavatel energií oznámí zákazníkovi zvýšení ceny energií nejpozději třicátý den přede dnem účinnosti zvýšení ceny a současně zákazníka poučí o jeho právu na odstoupení od smlouvy, pak má zákazník dle ustanovení § 11a odst. 5 zákona č. 458/2000 Sb., energetického zákona, právo na odstoupení od smlouvy o dodávkách energií nejpozději desátý den přede dnem zvýšení ceny. Pokud byla zachována tato lhůta, musí dodavatel odstoupení od smlouvy o dodávkách energie akceptovat bez jakékoliv sankce. Jde však o odstoupení od celé smlouvy, nikoliv jen od změny smlouvy.
Pokud však dodavatel energií zákazníka předem neinformuje o zvýšení ceny energií, či jej informuje nesprávně, pak má zákazník právo na odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodu do 3 měsíců od data zvýšení ceny.
V případě zasílání odstoupení od smlouvy poštou je lhůta zachována, pokud je odstoupení zasláno poslední den lhůty. Nezáleží tedy na tom, kdy společnosti přišlo či kdy jej převzala.
V případě sporu s dodavatelem má spotřebitel možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.