Společnost


JG SHOES s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#43667Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 5 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.07.2020, před 5 lety

Petr Zedek

Znění stížnosti

Dne 17.12.2019 Jsem si v prodejně John Garfield zakoupil boty Mustang. Asi po měsíci sporadického používání se mi na levé i pravé podrážce propadla stélka. Boty jsem uložil do skříně a z důvodu COVID krize jsem se boty vydal reklamovat na pobočku v Olomouci dne 16.6.2020.

10.7.2020 přišla SMS že moje reklamace je vyřízena. Dostavil jsem se na pobočku kdy mi bylo sděleno že reklamace nebyla uznána a že poškození si vlastně můžu sám, jelikož prý k propadnutí stélky došlo používáním propocené a promočené obuvi, kde nedostatecné vysušení poškodilo spoj... Paní na pobočce mi řekla že s tím nic dělat nemůže a dala mi ústřižek s kontaktem na reklamační oddělení na Slovensku že si to mám vyřešit sám...

Jednání firmy mě velice zarazilo, tenhle závěr rezolutně odmítám, boty nikdy nepřišly to styku s vodou ani sněhem, nikdy nebyly propocené ani promočené a byly používány velice sporadicky- měl sem je na sobě asi 5x. Opticky jsou boty jako nové.


Produkt

Boty Mustang QB873170040


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.7.2020 09:54, před 4 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.9.2020 22:19, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.