Společnost


Pantour s.r.o.

Počet nahlášených stížností:57
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#43702Vydání voucheru

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 26 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.07.2020, před 4 lety

Jiří Zlámal

Znění stížnosti

Dobrý den,zakoupili jsme dovolenou u CK PANTOUR prostřednictvím CA INVIA a po vypuknutí Covid jsme chtěli storno ale byl nám bez výběru nabídnut voucher,který jsme urgovali od 28.4.2020. Po spoustě emailů jsme se konečně dočkali. Bohužel místo voucheru zaslali 2.7.2020 poukaz s expirací 30.10.2020. Bylo nám telefonicky řečeno,že slovíčkaříme a že je to stejné.Nevím jaký je rozdíl mezi slovy voucher a lex voucher a kdy se případný rozdíl začal používat, ale zatím si nejsme jisti,že si nějakou dovolenou vybereme. Chtěli bychom si pro to nechat do zálohy případné vrácení peněz v roce 2021. Celou elektronickou komunikaci samozřejmě mohu případně poskytnout.Spousty emailů a výsledek nula
Děkuji za případnou odpověď
Zlámalovi Brno


Produkt

zájezd 6801040, objednáno 18.10.2019, stornorno s nabídnutým voucherem 1.4.2020, Doručený poukaz 2.7.2020,


Požadované řešení

Rádi bychom samozřejmě peníze, vzhledem k odletu 14.6.2020 jsme spadali do skupiny kdy se měly vracet dle vyjádření ČOI, protože destinace byla uzavřená a všechny lety zrušeny. jednalo se o Krétu. Spokojili bychom se i s voucherem s platností do 30.8.2021 s možností pokud si nevybereme vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.8.2020 10:12, před 4 lety

Pojem "lex voucher" je označení pro zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu, který vešel v účinnost dne 24. dubna 2020.

Z obsahu stížnosti vyplývá, že došlo k odstoupení od smlouvy v režimu § 2536 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, (tj. odstoupení ze strany pořadatele z důvodu mimořádné okolnosti v místě pobytu či cesty). V takovém případě pořadatel vrací spotřebiteli celou kupní cenu zájezdu [nepokrácenou o odstupné (storno poplatky)]. Zároveň se odstoupením z důvodu mimořádné okolnosti dostává řešený případ právě do působnosti zákona č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu ("lex voucher"). Tento zákon stanoví, že pokud dojde v období od 20. února do 31. srpna 2020 ke zrušení zájezdu z důvodu mimořádných či neočekávaných okolností v místě pobytu nebo cesty, má cestovní kancelář možnost místo vrácení peněz vystavit spotřebiteli poukaz na jiný zájezd nejméně v hodnotě původního zájezdu. A tento voucher pak musí být možné využít až do 31. srpna 2021.

Může se stát, že cestovní kancelář nabídne spotřebiteli v případě komplikací se zájezdem určitou formu dohody, která může spočívat ve zrušení zájezdu a vystavení náhradního poukazu (jiného než vydávaného dle "lex voucher"). Takovou nabídku ze strany cestovní kanceláře by však musel spotřebitel prokazatelně přijmout. Aby takový voucher mohl být plněním nově sjednaného závazku (popř. plněním novace závazku původního), musela by mu předcházet sjednaná smlouva (popř. novace).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.9.2020 11:08, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.