Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 16.2.2019 jsem zakoupila na pobočce Office shoes v Olympii v Brně obuv pro manžela. Jednalo se o boty značky Tommy Hilfiger za částku 1810,-. První reklamace (č.: 4000029153) proběhla hned 24.3.2019 z důvodu, že se obě boty rozlepovali. Společnost obuv opravila a já ji 13.5. převzala, ačkoliv jsem s jejich postupem nesouhlasila (vzhledem k tomu, že bylo boty třeba reklamovat již něco málo přes měsíc po jejich koupi, žádala jsem o vrácení peněz). Dle mého laického pohledu proběhla oprava navíc velmi laxně - boty byly různě upatlané apod. Druhá reklamace (č.: 4000031626) ze stejného důvodu proběhla 27.6.2019, tedy po měsíci a půl od jejich převzetí. Společnost i v tomto případě obuv opravila - v tomto případě se jednalo dle mého laického pohledu o docela kvalitní opravu. Manžel následně obuv již příliš nenosil a začal ji nosit až v květnu tohoto roku, kdy začal po době home officu opět chodit do práce. Nicméně 13.6.2020 jsem obuv musela opět reklamovat - opět se jednalo o stejný důvod, tedy že obuv se po obvodu rozlepovala. V tomto případě byla reklamace zamítnuta (č. reklamace: 4000037959). Troufám si tvrdit, že je přinejmenším zvláštní naprosto totožnou reklamaci dvakrát opravit a potřetí zamítnout. Ráda bych zdůraznila, že manžel tyto boty nosí velmi sporadicky, navíc jedině v souladu s návodem na jejich užívání. Sama jsem v prodejně s obuví pracovala, vím tedy jak se o boty starat a vzhledem ke stavu bot, který je od druhé reklamace téměř nezměněný, bych si dovolila požádat o posouzení této situace ještě jednou.
Ráda bych také podotkla, že jsem se situaci pokoušela řešit již na prodejně, kde mi však bylo řečeno, že mi nemají jak pomoci, jelikož oni nejsou reklamační technici a nic jiného, než že mi předají obuv s reklamačními protokoly, dělat nemohou.
S pozdravem,
Mgr. Kristýna Poláčková
Tommy Hilfiger, MAXWELL20C2, vel. 43
Prosila bych o vrácení částky, za kterou jsem obuv zakoupila.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.