Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V září 2012 jsem si přes e-shop u firmy LSmobil zakoupila mobilní telefon zn. Nokia. Telefon jsem již po čtvrté reklamovala a do reklamačního protokolu jsem uvedla poznámku, že si již nepřeji telefon opravovat i chci navrátit kupní cenu telefonu (2.995,-). Telefon jsem odeslala k reklamaci 7.7.2014. Po 30-ti dnech se mi nikdo neozval, tak jsem dne 15.8.2014 oslovila Vašeho kolegu na lince dTestu a ten mi poradil a tak jsem sepsala dopis o odstoupení od kupní smlouvy z důvodu překročení reklamační lhůty. Dopis jsem poslala doporučeně 18.8.2014 a pan Schied se stále neozývá.
Do dnešního dne nemám ani aparát, který jsem reklamovala, ani písemné vyjádření o reklamaci, ani vrácené peníze.
Nokia C3-01
Navrácení peněz
|
Tweet |
Nedojde-li k vyřízení reklamace v zákonem stanovené lhůtě (pokud nebyla domluvena lhůta delší), má spotřebitelka právo na odstoupení od smlouvy. Odstoupením se smlouva od počátku ruší a strany jsou povinné vrátit si vzájemná plnění. Dle Nejvyššího soudu ČR platí, že stanoví-li zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v § 19 odst. 3 lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace od jejího uplatnění, pak prodejce svou povinnost splní, jestliže v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) též vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace; až od tohoto okamžiku lze považovat reklamaci za vyřízenou z hlediska zamezení nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady.
Spotřebitelce doporučujeme, aby si uschovala doklady prokazující uplatnění reklamace a odstoupení od smlouvy. Dalším krokem může být tzv. předžalobní výzva dle § 142a občanského soudního řádu.
Subjekt Schied Zdeněk nereagoval na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.