Společnost


Centrální výběrová řízení a.s.

Počet nahlášených stížností:124
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

80%
20%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#43712Provádění aukci na energie elektřina a plyn

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 3 dny 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.07.2020, před 4 lety

Jiří Vyslucha

Znění stížnosti

Moje sestra Vysluchová Liduše Vysluchová 7.10.2019 otevřela na zazvonění dveře a za dveřmi byl chlap a prosil pustit na WC. Sestra ho pustila a pak začal nabízen levné energie a přesvědčovat. I když je v Karviné podomní prodej zakázán.Přemluvil ji zkrátka k přihlášení do aukce na energie, se slibem, že hodně ušetří. Musela podepsat přihlášku, plnou moc a další kupu papíru vše malým písmem. Po nějaké době přišel dopis od CVŘ Praha, že ji byl vybrán doddavatel Centropol Energy Ústí nad Labema podepsaná smlouva v zastoupení na 3 roky a cena plynu o cca 370 Kč vyšší NA 1MWh a o cca 15 Kč lepší na 1MWh než bývalý dodavatel Comfort Energy. Samozřejme sestra na to včas nezareagovala a když jsem na to přišel, tak bylo po lhůtach. Napadli jsme provedení a výsledek aukce, ale nic. Pak Centropol převedl na sebe plyn a chtěl i elektřinu. Dohaduje se s bývalým dodavatelem, že mu to odsouhlasila ten to zase popírá. V současnosti sestře chodí požadavek na platby elektřina od Comfortu i Centropolu a plyn od Centropolu i Františkovy energie.
Jelikož sestře neoznámili zahájení dodávek a možnost zrušení smlouvy do 15 dnů a platba dvěma dodavatelům, požádali jsme dle §1829 OZ o zrušení smlouvy u Centropolu, ale nic se neděje. Taktéž jsme požádali CVŘ o odvolání plné moci, a zrušení přihlášky k aukci, ale prozatím se nic neděje.


Produkt

energie elektřina a plyn


Požadované řešení

Zrušit výběrové řízení - aukci pro mou sestru a vrátit se zpět k původnímu dodavateli energie.
Spotřeba jak jsem zjistil u sestry pro plyn je cca 0,1 MWh a elektřina je 0,5-0,75 MWh. Jaký je to úspěch. Momentálně ten, že Centropol Energy vystavil fakturu na penále 6000 Kč za odchod od elektřiny,( žádost k zpětné registraci ke Comfortu), splatné k 16.7.2020 a Comfort Energy vyhrožuje,že když odejdeme od odběru elektřiny, vystaví taktéž penále za odchod k Centropolu.
Sestra udělala jen to, že podepsala plnou moc a zbytek je už hra obou dodavatelů.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.8.2020 09:46, před 4 lety

Ohledně odstoupení od smlouvy platí, že odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc. To vyplývá z § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Doporučujeme kontaktovat přímo společnost, a to nejlépe ve formě doporučeného dopisu. Z obsahu stížnosti také vyplývá, že spotřebitel byl při uzavírání smlouvy patrně uveden v omyl. Při prokázání této skutečnosti by mohl spotřebitel rovněž namítat neplatnost smluvního ujednání dle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Ohledně smluvních pokut platí, že smluvní pokuta nemůže být součástí obchodních podmínek. Dle nálezu Ústavního soudu ČR, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné. Ukládání smluvních pokut za porušení smlouvy je tedy možné, ale pouze pokud to bylo dohodnuto přímo ve smlouvě. Zároveň je však vhodné zdůraznit, že nelze požadovat smluvní pokutu za odstoupení od smlouvy. Výkon práva na odstoupení není porušením smluvní povinnosti a nelze ho tedy takto sankcionovat, což vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 33 Odo 469/2006.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.9.2020 22:52, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.