Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#43716Odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

29 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.07.2020, před 5 lety

Roman Blažek

Znění stížnosti

Dobrý den. Po přidání inzerátu na stránku bazoš.cz ohledně poptávky RD, mi přišel e-mail od Centra aukcí. Tak jsem si řekl, že za to nic nedám a zkusím to, zaregistroval jsem se. Avšak mě napadlo, že to nebude zdarma a pročetl jsem si ty podmínky, kde jsem zjistil cenu. Samozřejmě, že jsem to hned začal řešit a na druhý den jsem poslal odstoupení od smlouvy, které jim bylo doručeno v pondělí. Čekal jsem nějakou odezvu, to se však nestalo a dnes mi poslali e-mail s RD. Napsal jsem jim e-mail o tom, že jsem jim poslal odstoupení od smlouvy. Teď nevím, co se bude dál dít. Na e-mail mi zatím neodpověděli a ani na můj dotaz, který jsem jim poslal ve čtvrtek. Požaduji, aby dodrželi odstoupení.


Požadované řešení

Požaduji, aby dodrželi odstoupení od smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.8.2020 09:16, před 4 lety

Spotřebitele předně upozorňujeme, že níže uvedené vyjádření k jeho stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Pokud došlo k registraci až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních. Připojujeme také varování Exekutorské komory ČR: https://www.ekcr.cz/1/aktuality-pro-media/2683-exekutorska-komora-varuje-ceskym-internetem-se-siri-podvodne-drazby?w=. Tolik k upozornění na změněný přístup společnosti ve věci ‚způsobu informování spotřebitele o cenách‘. Na dalších řádcích již uvádíme vyjádření ke stížnosti samotné.

Krom ukončení smluvního závazku by spotřebitel mohl namítat zejména neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/

K ukončení smluvního závazku lze uvést, že spotřebitel může odstoupit od smlouvy o poskytování služeb ve lhůtě 14 dnů, pokud ještě nedošlo k jejich splnění. Započala-li společnost s plněním služeb na základě výslovné žádosti spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, uhradí spotřebitel společnosti pouze poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení.

Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí, o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele. Ujednání o registračním poplatku je překvapivé i z toho hlediska, že z průběhu předsmluvní komunikace nevyplývá, že by nabízená služba měla být jakýmkoli způsobem zpoplatněna.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.8.2020 14:02, před 4 lety

Dobrý den pane Blažku, postupujte dle doporučení dTestu, kontaktujte ČOI a její závěry zde zveřejněte, tak ať i ostatní klienti znají názor ČOI na aktuální obchodní případy. Jak dTest zde správně uvádí, na Vaši registraci po 26.2.2020, dopadá níže uvedené, citujeme:

"Spotřebitele předně upozorňujeme, že níže uvedené vyjádření k jeho stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Pokud došlo k registraci až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen."

Ale i tak, pokud stále nevěříte tomu co Vám tvrdíme, opravdu se obraťte na ČOI a její vyjádření zde prosím zveřejněte. Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.8.2020 15:13, před 4 lety


Roman Blažek

Dobrý den. Za prvé, jakožto máte i ve smluvních podmínkách, jsem dodržel to, že jsem stihl odeslat odstoupení od smlouvy, než mi od vás přišli ty domy. Za druhé jsem se neregistroval na vaší hlavní stránce, nýbrž zde: https://milionovy-prodej.cz/vyhledani-nemovitosti/
Nikde na téhle stránce, která spadá pod vás, není napsané, že za registraci se platí, jelikož nejsem takový hlupák, abych se zaregistroval, kdybych jednoznačně viděl, že je to zpoplatněné. Jednoduché, prosté. Vygenerovaný spam na oblbnutí lidí a nejsem ani první a nebudu sní poslední.

Nemám k tomu co víc říct a možná budu hrubý, ale ty samé fráze, které tady píšete pomoci CTRL+C CTRL+V jen proto, aby jste z lidí tahali peníze, nic víc. Můj osobní názor. Tím myslím vás, ne dTest. Ten s tím nemá nic společného

Závěrem prostě odmítám platit něco, co na stránce, kterou zde přikládám jako důkaz, není absolutně viditelné.

S pozdravem

Blažek Roman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.8.2020 12:52, před 4 lety

Výše uvedená informace z naší strany se vztahuje k portálu s-drazby.cz. Ohledně webových stránek, na které odkazuje spotřebitel uvádíme, že na nich informace o zpoplatnění u registračního formuláře není.

Výše na webové stránce https://milionovy-prodej.cz/vyhledani-nemovitosti/ je však uvedena následující informace: "Stačí si vybrat nemovitost a dále již můžete v celém procesu koupě pokračovat sami, nebo s naší asistencí, tak jak uznáte za vhodné, záleží pouze na Vašem svobodném rozhodnutí. Po zadání Vaší poptávky, registrace a odsouhlasení smluvních podmínek a poplatku 7.700,-Kč po dobu 90 dnů, budeme pro Vás vyhledávat na všech dostupných trzích v ČR a to jak na trhu soukromých prodejů nemovitostí přímo od majitelů, tak na realitním trhu, kde nemovitosti nabízejí RK, tak též na exekučním tržišti, kde se též dají koupit cenově výhodné nemovitosti. Stačí pouze zadat Vaší poptávku, registraci, která je zpoplatněna, do našeho systému emailem."

U registračního formuláře je však pouze proklik na smluvní podmínky, které obsahují předsmluvní informace a ceník, kde je poplatek ve výši 7.700 Kč uveden. I přes uvedení poplatku výše na webové stránce, je však dle našeho názoru situace obdobná jako u portálu s-drazby.cz do doby, než byla informace o zpoplatnění k tlačítku registrovat se doplněna. Informace o poplatku (ceně) tedy není dle našeho názoru poskytována spotřebiteli dostatečně jasným a srozumitelným způsobem (např. na webu je poměrně daleko od registračního formuláře a je zapracována v textu, přičemž není nijak zvýrazněna), jak vyžaduje § 1811 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ujednání podmínek obsahující poplatek je potom v takovém případě tzv. překvapivým ujednáním dle § 1753 občanského zákoníku, k němuž se nepřihlíží.

Na závěr upozorňujeme, že náš právní názor je nezávazný a závazně posoudit situaci, tj. určit, zda společnost má nárok na úhradu poplatku, může pouze soud.

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.8.2020 23:07, před 4 lety

Dobrý den,

pan Blažek učinil odstoupení před obdržením plnění od společnosti, tudíž k odstoupení od smlouvy došlo včas a nárok na poplatek nevznikl, klient byl o této situaci již vyrozuměn v rámci jeho reklamace. Prosíme o přeřazení na klienta za účelem hodnocení našeho přístupu a rychlosti vyřešení reklamace. Děkujeme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
13.8.2020 05:57, před 4 lety


Roman Blažek

Hodnocení:

Komentář: Na co jsem měl právo a v čem jsem měl pravdu se potvrdilo. Jsem spokojen s výsledkem.

Blažek Roman