Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, na eshopu www.megatel.cz jsem zakoupil chytrý telefon Samsung. Telefon měl bohužel od prvního dne vadný senzor, který při hovoru zhasíná display. Z počátku jsem se zkusil se závadou fungovat, po čase jsem se rozhodl problém vyřešit a telefon jsem reklamoval. Datum přijetí reklamace na Reklamační příjemce je ze dne 24.7.2014. Více jak 30 dní nikdo nereagoval, proto jsem se rozhodl zavolat sám. 29.8. jsem zavolal na tel. uvedený na Reklamační příjemce. Pracovník společnosti mě víceméně odbyl s tím, že mi nemůže nijak pomoct a pokud něco chci, ať napíšu email na info@megatel.cz. To jsem obratem udělal a požádal jsem o informaci k reklamačnímu řízení. Nikdo neodpověděl. Proto jsem 1.9. napsal další email, kterým jsem informoval o odstoupení od kupní smlouvy, na které mám dle zákona právo. 3.9. přišla odpověď, že se mě prodejce pokoušel kontaktovat. Bohužel tato informace není správná. Nikdo mě nekontaktoval, ani se o to nepokoušel. Toto mohu doložit výpisem operátora.
Mobilní telefon Samsung S4 IMEI: 358661051860002
Přes negativní zkušenost bych rád nalezl smírné řešení. Za možnost narovnání situace budu považovat co nejrychlejší navrácení bezvadného telefonu. V opačném případě budu muset trvat na odstoupení od smlouvy, na které vznikl zákonný nárok.
|
Tweet |
Nedojde-li k vyřízení reklamace v zákonem stanovené lhůtě (pokud nebyla domluvena lhůta delší), má spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy. Dle Nejvyššího soudu ČR platí, že stanoví-li zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v § 19 odst. 3 lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace od jejího uplatnění, pak prodejce svou povinnost splní, jestliže v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) též vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace; až od tohoto okamžiku lze považovat reklamaci za vyřízenou z hlediska zamezení nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady. Prodávající by musel prokazovat skutečnost, že se pokusil spotřebitele informovat. V této souvislosti také doporučujeme spotřebiteli, aby si ověřil, že prodávajícímu předal správné údaje.
Společnost byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.