Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den podaval jsem na spolecnost Tlapnet s.r.o predcasne ukonceni smlouvy a spolecnost po me pozaduje smlouvni pokutu za predcasne ukonceni internet ma od nich od ledna 2019 a smlouva byla podepsana na 2 roky co znamena ze zbyva doplatit 5 mesicu a zadaji po me zaplatit 1/20 z kazdeho mesice.
Odstoupeni od smlouvy bez sankci.
|
Tweet |
Od 1. dubna 2020 vstoupila v účinnost novela zákona o elektronických komunikacích, dle které stávajícímu operátorovi není povinen účastník smlouvy platit žádnou úhradu, i když ho opustí ještě před uplynutím sjednané doby určité. To platí pro odchod od operátora, u kterého účastník strávil aspoň tři měsíce. Odejde-li účastník smlouvy před uplynutím této doby, zaplatí mu pouze 5 % ze zbývajícího závazku do konce trvání smlouvy. Jedinou platební povinností tak zůstane uhrazení nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek (například mobilní telefon či modem).
Výhodnější režim od 1. dubna 2020 platí pro všechny smlouvy o poskytování služeb elektronických komunikací, tedy i pro smlouvy uzavřené před tímto datem a pro smlouvy na další typy služeb jako například na smlouvy o internetovém připojení, kabelových nebo satelitních televizních službách. Nové výhody při ukončení smlouvy s poskytovatelem služeb elektronických komunikací může využít jak spotřebitel, tak i podnikající fyzická osoba (tedy typicky drobný živnostník).
Nesouhlasí-li spotřebitel s poplatkem za ukončení smlouvy, měl by uplatnit reklamaci. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovaný poplatek, spotřebitel by tedy měl i přes podanou reklamaci zaplatit spornou částku a až následně se domáhat jejího vrácení. Pokud ale spotřebitel požádá Český telekomunikační úřad o odklad této povinnosti, může úřad v odůvodněných případech rozhodnout, že podání reklamace má odkladný účinek.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitelka do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.