Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupila jsem byt v developerském projektu v Plzni. Společnost Keramika Soukup dodávala obklady a vybavení koupelny. Vybrala jsem si variantu nadstandart - doplácela jsem za mnou vybrané položky. Mezi nimi byla koupelnová skříňka, tzn. umyvadlo, pod ním skříňka se zásuvkami. Skříňka mi byla doporučena na pobočce Keramiky Soukup. Po asi roce užívání se mi ale ve spodní části začala "rozšklebovat" , odloupávat barva na spodní hraně. Poslala jsem do Keramiky Soukup reklamaci s fotografií. Na tu mi z Keramiky Soukup napsali, že dle výrobce skříňky, společnosti Dřevojas, se jedná o poškození způsobené dlouhodobým působením vody na nábytek, což je v rozporu s návodem na údržbu. Nabídli mi koupit si skříňku novou se slevou.
Žádný návod na údržbu nemám, nedali mi ho. Na skříňku vodu necákám, koupelnu nechávám otevřenou a po sprše nechávám puštěný větrák. Když tohle pominu, koupelnová skříňka by snad měla být vůči určité vlhkosti odolná. To jsem si pak nemusela kupovat speciální drahou do koupelny.
Koupelnová skříňka Q MAX 600
Vrátit peníze nebo vyměnit za jiný model.
|
Tweet |
Prodávající je povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu v českém jazyce a aby byly srozumitelné. Této povinnosti se nemůže prodávající zprostit poukazem na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo dodavatel. Tyto povinnosti se však nevztahují na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně známé skutečnosti.
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.