Společnost


XXXLutz CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#43757Nevrácené peníze za zrušenou objednávku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 29 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
16.07.2020, před 4 lety

Petra Fialová

Znění stížnosti

Na tomto e-shopu jsem si objednala zboží, které jsem hned zaplatila kartou. Šlo o zboží, které bylo označeno skladem. Po odeslání objednávky a zaplacení mi nepřišlo žádné potvrzení o objednávce, platbě, zkrátka nic. Z účtu mi byla částka stržena. Pokoušela jsem se dovolat na zákaznickou linku, ale to nebylo možné. Udělala jsem několik desítek telefonátů za sebou i různě během dne a pokaždé mě automat informoval o tom, že hovoří se zákazníky přede mnou, ať čekám, než mě přepojí a následně mi automat zrušil hovor, takže jsem volala znovu a znovu a znovu. Pak mi zavolala nějaká operátorka a řekla mi, že mé zboží není skladem, ale bude do 2 týdnů. Požádala jsem jí, ať mi pošle kopii objednávky, protože mi na e-mail nepřišla žádná informace o mé objednávce ani o zaplacení. Kopii mé objednávky mi poslala a já čekala 2 týdny. Po uplynutí 2 týdnů a žádné informaci z eshopu ohledně doručení zboží, předání dopravci apod. jsem obratem napsala přes jejich kontaktní formulář, že objednávku ruším z důvodu nedoručení zboží v dohodnuté lhůtě a chci vrátit platbu. Odpověděli mi, že tedy objednávku ruší a během 14 dnů budu mít platbu zpět na účtu. Lhůta dvou týdnů je pryč a peníze nemám. Stále jim píšu, stále se dotazuju, ale na mé e-maily už vůbec nereagují, případně napíšou, ať mám strpení, že záležitost prověří. Psala jsem i stížnost přes kontaktkní formulář na eshopu, opět, předáme k prověření a ticho, peníze na účtě nejsou. Psala jsem jim i na messenger na facebooku, tam opět můj podnět předali e-shopu k prověření, ale opět reakce žádná. V komentářích ostatních zákazníků na jejich facebookovývh stránkách jsem zjistila, že je nás takových nespočet. Na hodnocení na seznam.cz a na heurece je další zástup nespokojených zákazníků, co nemají dlouhé měsíce od eshopu xxxlutz.cz ani zboží ani peníze a doslova si je přehazují jak horký brambor stejně jako mě. Objednávám přes e-shopy denně, ale s tímhle jsem se ještě nesetkala. Vždy se tam dá dovolat a vše osobně domluvit, případně obratem pošlou odpověď na dotaz e-mailem. Právě pro tu nekomunikaci, která nechává zákazníka v nejistotě, jestli kdy své peníze ještě uvidí, podávám tento podnět, aby došlo k prověření praktik tohoto velmi pochybného e-shopu a další zákazníci se již nenechali napálit tím, že jde o velký a známý a v televizi hojně reklamovaný obchodní dům. Bláhově mě nenapadlo si prověřovat právě takto "zavedený" e-shop, kterého je všude plno.


Produkt

Zrušená objednávka, nevrácená platba za produkt


Požadované řešení

Poslat mi zpět částku, kterou jsem jim zaplatila.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.7.2020 12:33, před 4 lety

Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží prodávající nedodá v tomto termínu, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. Spotřebitel by měl co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.9.2020 12:22, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.