Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Při návštěvě prodejny, že potřebuji reklamovat O2 smart box z důvodů nefunkční zdířky TV a tím pádem jsou špatné služby mi bylo řečeno že nemaji povinnost zajistit bezplatné zapůjčení smart boxu a chtěli vratnou kauci za zapujcku. Domnívám se že jednání společnosti není správné jelikož je ještě rok v záruce a bez jejich zařízení bych nemohl přijímat služby.
Nefunkční zdířky TV u O2 smart boxu
Bezplatné zapůjčení abych mohl využívat služeb
|
Tweet |
Z obsahu stížnosti není možné dovodit, zda měl spotřebitel podle smluvního ujednání vypůjčen O2 Smart box bezúplatně, jako bonus k poskytovaným službám, či za nějakou smluvenou cenu ve formě nájmu.
Pro správné řešení případu je především nutné znát obsah konkrétní smlouvy ohledně režimu přenechání / užívání tohoto přístroje (zda je bezplatné či nikoliv).
Vzhledem ke znění čl. 2 odst. 4 obchodních podmínek společnosti O2 Czech Republic a.s. se domníváme, že v řešené věci půjde patrně o nájem [viz pasáž "vedle základních služeb elektronických komunikací, volitelných služeb a plateb přes O2 můžete od O2 čerpat další služby (např. pronájem koncových zařízení či nákup na splátky aj.)"].
Pokud by tedy opravdu šlo o úplatné dočasné přenechání, tedy o podnikatelský nájem věci movité, dle § 2316 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že má-li věc vadu, pro kterou ji nelze řádně užívat nebo pro kterou ji lze užívat jen se značnými obtížemi, má nájemce právo, aby mu pronajímatel poskytl jinou věc sloužící témuž účelu. Společnost by měla spotřebiteli poskytnout náhradní koncové zařízení v přiměřené době od vytknutí vady.
Dále by se mohlo jednat o prodej věci na splátky. V takovém případě by měl spotřebitel nárok uplatnit nároky z vadného plnění dle § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V takovém případě by zásadně platila lhůta 30 dnů pro vyřízení reklamace v souladu s § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Po dobu, po kterou je řešena reklamace (oprávněná), a spotřebitel nemá možnost čerpat službu ve sjednané kvalitě nebo službu bylo možné využít jen částečně, kvůli závadě na straně společnosti, je společnost povinna zajistit odstranění závady a přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě se zákazníkem zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem.
Spotřebitel by měl v souladu s § 64 odst. 7 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, službu u společnosti reklamovat a žádat nápravu (požadovat přiměřené snížení ceny nebo zajištění služby náhradním způsobem). Způsob uplatnění reklamace za poskytnuté služby, včetně údajů o tom, kde a v jakých lhůtách lze reklamaci uplatnit, je povinnou součástí smlouvy uzavřené mezi zákazníkem a společností.
Dobrý den,
poskytnutí zápůjčního zařízení po dobu řešení reklamace je zdarma (není účtován žádný poplatek). Je pouze požadováno složení vratné zálohy po dobu zapůjčení zařízení. Tuto zálohu zákazníkovi navracíme, jakmile odevzdá zápůjční zařízení opět na prodejně.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Martin Stalmach
Guru pro Social Media, O2
Ano mám Smart box na splátky a stále v záruce, proto nevidím důvod proč chcete položit vratnou zálohu když podle mého názoru je to vaše povinnost. Pochopil bych kdyby měl po záruce,jde o Vaše příjmy za služby.
V situaci, kdy společnost zároveň poskytuje službu a dodává zařízení, které je k jejímu využívání nezbytné, přičemž toto zařízení má vadu, je dle našeho názoru zapotřebí zohlednit v rámci vyřizování reklamace také zák. o elektronických komunikacích, který v § 64 odst. 12 stanoví pro případ nemožnosti využít službu následující povinnosti poskytovateli: zajistit odstranění závady a přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě s účastníkem, který je koncovým uživatelem, zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem.
Nabízí se tedy buď sleva za období, kdy je zařízení v reklamaci, nebo zapůjčení náhradního zařízení. Kauce v takové situaci by měla dle našeho názoru být nanejvýš v symbolické výši či lépe žádná.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Kauce u zapůjčení zařízení je běžnou praxí. Navíc jak jsem již uvedl, záloha Vám bude navrácena hned, jakmile odevzdáte zápůjční zařízení zpět na prodejně.
Pokud byste přesto nechtěl za daných podmínek zápůjční zařízení využívat, napište nám po vyřešení reklamace na e-mail info@o2guru.cz. Uveďte tam ideálně číslo služby či rodné číslo majitele a odkaz na tuto stížnost. Prověřili bychom využívání služby po dobu reklamace modemu a vyřešili bychom účtování služby za dané období.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Martin Stalmach
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.