Společnost


X Energie, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#43768XENERGIE ze skupiny BEE dělá brikuke. Smluvní vztah byl řádně ukončený k datu 23.02.2020

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 8 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.07.2020, před 5 lety

V Petr

Znění stížnosti

Věc: NEBUDU HRADIT NEVYŽÁDANÉ PLNĚNÍ POSKYTNUTÉ MI OD 24.2.2020 DO 23.3.2020


Již dne 13.8.2019 Jsem písemně společnosti Xenergie sdělil, že k datu výročí hodlám skončit smlouvu.

Za Sdělení datumu výročí smlouvy společnost ale chtěla po mně úplatu, ačkolik podle...

https://www.tzb-info.cz/ceny-paliv-a-energii/18735-skupina-bohemia-energy-v-roce-2018-opet-posilila-vice-nez-1-2-milionu-zakazniku-dodala-9-36-twh-energii

uvádí, cituji: Celá skupina také v loňském roce věnovala pozornost a úsilí dalšímu zkvalitňování péče o zákazníky. „Kromě přijetí etického kodexu dle doporučení ERÚ jsme připravili spuštění bezplatné zákaznické linky, rozšířili jsme možnosti online plateb a další novinky zacílené na spokojenost našich zákazníků budou následovat,“ doplňuje Jiří Písařík.

...Etického kodexu podle ERU tato informace má být poskytnuta BEZPLATNĚ.

Smlouva měla skončit podle všeho 23.11.2019, Ale jelikož jsem dodavateli později napsal, Že chci ukončit k datu zvýšení ceny, Jako kompromis jsem akceptoval, že mi dvakrát písemně potvrdil datum konce smlouvy 23.2.2020. I když mi tady poskytl vadný ceník jedno odběrného místa, a správný ceník se starou cenou druhého odběrného místa. Co uvádím pouze pro doplnění, protože návrhem a argumentem kompromisu německého dodavatele X energie Je, Že mohu být rád, že mi nezvýšil cenu, čemuž se musím smát!

Každém případě nebyly dodrženy podmínky informovanosti spotřebitele o tom, za jaké ceny v únoru 2020 odebírá. Nyní dodavatel X energie ze skupiny BEE argumentuje tak, že mi měl zvýšit ceny.

Domnívám se, že to není možné, protože v mém písemném podání bylo, že k Okamžiku zvýšení ceny žádám ukončit smlouvu, za další se domnívám, že spotřebitel musí být informován o ceně, za kterou mu je dodáváno. Fakt, že XE vystavil vadné ceníky přece nemůže jít k tíží spotřebitele! Bohužel ani tuto záležitost nedokázal rozhodnout ERU za dva měsíce, dej mi přeposlal výmluvy dodavatele, které popisují výše – že mohu být rád za původní ceny.

Nicméně akceptoval jsem, I přes mnoho pochybení dodavatele X energie, že mi bude ne do 23.11.2019, ale až do 23. února 2020 dodávat za původně sjednané ceny.

S dodavatelem jsem vyměnil mnoho elektronické komunikace prostředím zabezpečené webové kanceláře a telefonů.

Jaké bylo moje překvapení, když dodavatel ani k 23. únoru 2020 smlouvu neukončil A vymlouvá se na další nesmysly. Volá mi, zdali nechci pokračovat apod.


dnes mi dodavatel napsal:

Smluvní vztah byl řádně ukončený k datu 23.02.2020

Společnost X energii nicméně se pokouší fakturovat nevyžádanou dodávku ještě o další měsíc později až do 23.3.2020 i po tomto datu bez právního důvodu.

Vzhledem k tomu, že jsem zažil mnoho obstrukcí ze strany X energie, budu trvat na tom, aby nadřízený orgán rozhodl o tom, zda já jsem povinen hradit této neférové společností nevyžádanou dodávku. Požaduji, aby X energie mi faturovala toliko za období do řádného ukončení smlouvy!

Předmět sporu je tolik o to, na jakém smluvním základně X energie po mě požaduje hradit dodávku od 23.2. do 23.3.2020 a pokud takový právní podklad není, žádám opravit finální (ukončovací) fakturu.

Dále žádám, aby se těmito praktikami zabýval energeticky regulační úřad a udělil společnosti maximální možnou pokutu - Za oblbování spotřebitele, za manipulaci s fakty, za nerespektování etického kodexu, kterým se majitel Písařík chlubí viz odkaz výše.

Jde o pár korun, ale spotřebitel je jen kus hadru v rukách alternativních dodavatelů, kde jsou zaměstnanci přemotivovaní na tom, aby ukořistili Odběratele u sebe co nejdéle.

Samozřejmě že mi v mezidobí 23. února až 23. března 2020 telefonovali a psali. Jasně jsem jim řekl v telefonu, že nemám zájem a že měli ukončit.

X energie by také měla dostat pokuty za spousty pochybení, kterých se v procesu dopustila. Domnívám se, že tvrzený Etický kodex, který neexistuje, může být kvalifikován jako nekalá soutěž. A fakt, že X energie mi chce sdělit datum výročí smlouvy za poplatek už je jen třešinka na dortu.

Musím zde upozornit na praktiky X energie a Bohemia energy https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/7214/deaktivacni-poplatek

To je důvod, proč jsem využil svého práva, a čekal, až se dodavatel z odběrného místa odhlásí a já bez rizika budu moci sjednat nového, protože jsem neznal přesné datum konce smlouvy a tento nepoctivý dodavatel XE z nechvalně známé skupiny BOHEMIA ENERGY mi datum konce smlouvy nabízel za peníze!

To je taky přesně důvod, proč jsem využil svého práva, a čekal, až se dodavatel z odběrného místa vlasy, protože jsem neznal přesné datum konce smlouvy a tento nepoctivý dodavatel mi datum konce smlouvy nabízel za peníze. Domnívám se, že je mým právem vyčkávat, až starý dodavatel XENERGIE opustí odběrné místo, a to je povinen učinit k datu konce smlouvy, pokud tak neučiníte, nechť si uhradí nevyžádanou dodávku tento nepoctivý dodavatel sám!

Žádám, aby v tomto smyslu rozhodnul ERU ,ČOI, případně i soud, ke kterému to jsem rozhodnut dotáhnout, Protože těmto praktikám by už měl někdo učinit přítrž.


Produkt

Dvě odběrná místa


Požadované řešení

Doručit mi fakturu, kde budu hradit pouze do data skončení smlouvy do 23.2.2020 a ne ještě měsíc poté!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.8.2020 13:47, před 4 lety

Pokud se v rámci přijatého etického kodexu dodavatel zavázal k bezplatnému poskytování informací ze smluv, pak je pro něj takový kodex závazný, stejně tak jako například obchodní podmínky, a informace by měl bezplatně sdělit. Jelikož jde o informaci, která je uvedena ve smlouvě, kterou spotřebitel obdržel po jejím uzavření, mohl by si podnikatel účtovat prostředky vynaložené na sdělení informace (poštovné apod.).

V případě, že spotřebiteli dodavatel potvrdí datum ukončení smlouvy, je dodavatel povinen umožnit spotřebiteli přechod k novému dodavateli. Zároveň je spotřebitel povinen zajistit si nového dodavatele energií do 10 pracovních dnů od skončení smlouvy s předchozím dodavatelem.

Pokud měl spotřebitel uzavřenou smlouvu s novým dodavatelem a i přes to dodával energii předchozí dodavatel, pak by měl spotřebitel uhradit energii za cenu, kterou má sjednanou s novým dodavatelem, který měl energii již dodávat. V tomto případě by došlo k pochybení ze strany dodavatelů energie.

Pokud však spotřebitel neměl uzavřenou smlouvu s novým dodavatelem, pak dochází k pochybení jak na straně spotřebitele, tak na straně dodavatele, pokud nadále dodává energii na základě skončené smlouvy. Ovšem i v takovém případě má spotřebitel povinnost uhradit spotřebovanou energii, jelikož v opačném případě by šlo o bezdůvodné obohacení na straně spotřebitele.

Posouzení zda byl spáchán přestupek a jaká sankce bude pachateli přestupku udělena je pouze na zvážení správního orgánu, v tomto případě Energetického regulačního úřadu. Správní orgán není a ani nemůže být vázán návrhy požadavky na potrestání určitého subjektu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2021 14:13, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.