Počet nahlášených stížností: | 25 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 31.03.2020 jsem stornovala zájezd č. 2796033 s plánovaným odjezdem v polovině září 2020. CK Alexandria mé storno přijala a zaslala mi protokol o storno daného zájezdu. Storno poplatky jsem samozřejmě akceptovala a žádala jsem vrácení platby na účet. Dle smluvních podmínek má cestovní kancelář vrátit platbu nejpozději do 14 dní od přijetí stornoprotokolu.
Na mou 1. výzvu dne 21.04.2020 jsem obdržela výmluvy typu : Čekáme za vládní nařízení. Dále jen e-mail o zákonu č. 185/2020 Sb., který se na termín mého zájezdu nevztahuje. Doslova CK uvedla "Tento zákon se použije na zájezdy s termínem zahájení od 20. února 2020. Dle tohoto zákona se odkládá vrácení plateb..." Ve zprávě CK jasně zamlčela, že zákon obsahuje i termín do 31. 8. 2020. Na to jsem ihned reagovala a domáhala se svých peněz. Nabízenou poukázku jsem nepřijala, i vzhledem k tomu, že se tato možnost správně vztahuje jen na zájezdy s odjezdem do 31.08.2020.
Další urgenci jsem řešila 15.05. a 10.06. 2020, vždy písemně, ale cestovní kancelář jen mlží a peníze nevrací.
Její argument, že budou vráceny finanční prostředky až ve chvíli, kdy obnoví provoz nebo, že je jasné, že existuje riziko, že svůj závazek splní až někdy v budoucnu, mi připadá jako výsměch.
Dne 03.07.2020 jsem zaslala doporučeně Předžalobní upomínku s desetidenní lhůtou vrácení peněz za stornovaný zájezd, kterou podle sdělení České pošty přijali, ale ani se neobtěžovali na ní jakkoli reagovat.
Zájezd v termínu 13.09.-20.09.2020
Okamžité vrácení peněz.
|
Tweet |
Dle ustanovení § 2533 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, může zákazník před zahájením zájezdu od smlouvy odstoupit vždy. V ustanovení § 2536a občanského zákoníku je uvedeno, že při odstoupení od smlouvy pořadatel vrátí bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů po ukončení závazku ze smlouvy, veškeré platby uhrazené zákazníkem nebo v jeho prospěch za zájezd, v případech stanovených zákonem pak snížené o odstupné za předčasné ukončení závazku ze smlouvy.
Má-li spotřebitel nárok na vyplacení určité peněžní částky ze strany společnosti, která tak však neučinila ve stanovené lhůtě, má spotřebitel možnost zaslat společnosti tzv. předžalobní výzvu dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Pokud ani ve lhůtě stanovené spotřebitelem v předžalobní výzvě cestovní kancelář dlužnou částku nevrátí, doporučujeme obrátit se na advokáta. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.