Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den, dne 21.3 2020 jsme zadali storno dovolené,na kterou jsme měli odletět 9.9.2020.Po několika meilech se Invia ozvala 5.5.2020,s tím e napíše do CK Pantour o výši storna. Storno nám vypočítali na 5276 kč na osobu. S tím jsme nesouhlasili,protože na osobu jsme zaplatili 10590kč a vzhledem k tomu,že jsme zájezd stornovali téměř půl roku dopředu,výše storna se nám zdála nepřiměřená.Pantour má ve storno podmínkách uvedeno,pří stornu víc jak 50 dní dopředu 1500 kč na osobu.Invia napsala,že už mají koupené letenky a proto je storno tak vysoké,takže skutečnš vynaložené náklady.
Chtěli jsme tedy vidět doklad o zakoupení letenek i s datem a to se už nikdo neozval. Až 10.7.2020 nám napsali,stejnou výši storna a že pořadatel zájezdu nemá povinnost dokládat náklady a Invia nemusí řešit výši storna.Od toho dne opět nikdo nereaguje na meily.
Fučíková Martina,Brno
Zájezd do Bulharska,Slunečné pobřeží 9.9-16.92020,celková cena zájezdu za 3 osoby byla 31170kč včetně pojištění
chceme přiměřěnou výši storna
|
Tweet |
Obvykle je sjednáno odstupné ve smlouvě o zájezdu (všeobecných obchodních podmínkách) jako procentní podíl z ceny zájezdu v návaznosti na časový předstih, se kterým zákazník odstupuje. Cestovní kanceláře si však obvykle ve smluvních podmínkách vyhrazují také právo účtovat odstupné ve výši skutečných nákladů, pokud je tato částka vyšší než procentní paušál.
Na žádost spotřebitele je cestovní kancelář povinna výši odstupného odůvodnit.
V případě vzniku sporu by cestovní kancelář musela výši skutečných nákladů před soudem prokázat, pokud by na základě tohoto kritéria byla výše odstupného určena.
V případě sporu však může závazné rozhodnutí o přiměřenosti odstupného vydat pouze soud.
Doporučovali bychom spotřebitelce se v dané věci obrátit přímo na cestovní kancelář, neboť s ní uzavřela cestovní smlouvu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.