Společnost


Invia.cz, a.s.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#43774Neoprávněná výše storna

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 29 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.07.2020, před 4 lety

Martina Fučíková

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 21.3 2020 jsme zadali storno dovolené,na kterou jsme měli odletět 9.9.2020.Po několika meilech se Invia ozvala 5.5.2020,s tím e napíše do CK Pantour o výši storna. Storno nám vypočítali na 5276 kč na osobu. S tím jsme nesouhlasili,protože na osobu jsme zaplatili 10590kč a vzhledem k tomu,že jsme zájezd stornovali téměř půl roku dopředu,výše storna se nám zdála nepřiměřená.Pantour má ve storno podmínkách uvedeno,pří stornu víc jak 50 dní dopředu 1500 kč na osobu.Invia napsala,že už mají koupené letenky a proto je storno tak vysoké,takže skutečnš vynaložené náklady.
Chtěli jsme tedy vidět doklad o zakoupení letenek i s datem a to se už nikdo neozval. Až 10.7.2020 nám napsali,stejnou výši storna a že pořadatel zájezdu nemá povinnost dokládat náklady a Invia nemusí řešit výši storna.Od toho dne opět nikdo nereaguje na meily.
Fučíková Martina,Brno


Produkt

Zájezd do Bulharska,Slunečné pobřeží 9.9-16.92020,celková cena zájezdu za 3 osoby byla 31170kč včetně pojištění


Požadované řešení

chceme přiměřěnou výši storna


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.7.2020 09:11, před 4 lety

Obvykle je sjednáno odstupné ve smlouvě o zájezdu (všeobecných obchodních podmínkách) jako procentní podíl z ceny zájezdu v návaznosti na časový předstih, se kterým zákazník odstupuje. Cestovní kanceláře si však obvykle ve smluvních podmínkách vyhrazují také právo účtovat odstupné ve výši skutečných nákladů, pokud je tato částka vyšší než procentní paušál.

Na žádost spotřebitele je cestovní kancelář povinna výši odstupného odůvodnit.

V případě vzniku sporu by cestovní kancelář musela výši skutečných nákladů před soudem prokázat, pokud by na základě tohoto kritéria byla výše odstupného určena.

V případě sporu však může závazné rozhodnutí o přiměřenosti odstupného vydat pouze soud.

Doporučovali bychom spotřebitelce se v dané věci obrátit přímo na cestovní kancelář, neboť s ní uzavřela cestovní smlouvu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.9.2020 12:59, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.