Počet nahlášených stížností: | 151 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 8 |
Výše uvedeného dne jsme čekali na autobus na Florenci, který se nedostavil, stejně jako omluva, či vysvětlení. Jako ostatní té noci jsme si museli poradit jinak a rozloučit se s plánovanou a předem zaplacenou dovolenou. V tuto chvíli doufáme, že voucher, nám darovaný co by satisfakce, není pouze šidítkem. Vzhledem k pohledu na webové stránky flixbusu, jež zrcadlí množství zrušených spojů, který je v poměru zrušených k vypraveným cca 1:1 viz: (https://www.flixbus.cz/info?stop=11558) mnoho nevěříme a spíše se obáváme krachu této dopravní společnosti.
S přátelským pozdravem a přáním šťastných cest všem
Skálovi
zmíněný voucher, v našem případě 8 500 kč, mi prosím uhraďte v hotovosti. Přičemž mi připojte i omluvu a vysvětlení. Děkuji předem
|
Tweet |
Dle ustanovení § 41 odst. 1 písm. a) vyhlášky č. 175/2000 Sb., o přepravním řádu, platí, že cestující ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě má při neprovedení přepravy z důvodů na straně dopravce právo na vrácení jízdného.
Výše uvedené ustanovení (navazující na § 18b zákona o silniční dopravě) má být dle našeho názoru interpretováno tak, že vrácením jízdného se rozumí vrácení peněžních prostředků v situaci, kdy cestující jízdenku hradil rovněž peněžními prostředky. Hradil-li cestující jízdenku za pomoci voucheru, patrně by i vrácení jízdného ve formě voucheru bylo možné.
V rámci poskytování našich služeb jsme se ke formě, ve které by mělo být vráceno jízdné, zevrubně vyjádřili ve stížnosti ID 40474 (dostupné z: https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/40474/vraceni-jizdneho-pouze-ve-forme-voucheru-s-omezenou-platnosti). Při řešení této stížnosti nás spotřebitelka informovala, že Česká obchodní inspekce se při vyřizování její věci postavila na stranu společnosti. Proč je tento přístup z našeho úhlu pohledu nesprávný rozebíráme ve vyjádření, které najdete v odkazu, který je vložen výše.
Dalším možným argumentem pro správnost námi nastíněného výklad by mohla být rozhodovací praxe rakouských soudů (k tomu článek dostupný z: https://spotrebitele.dtest.cz/clanek-8126/flixbus-musi-zmenit-neferove-obchodni-podminky).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.