Společnost


Cestovní kancelář FISCHER, a.s.

Počet nahlášených stížností:130
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:6
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#43789Nevrácené peníze za zrušený zájezd

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 27 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.07.2020, před 5 lety

Jiří Maršálek

Znění stížnosti

18.6. 2020 jsem zaplatil za zájezd na Lefkadu společnosti etravel. Zájezd mi byl poté 23.6. 2020 zrušen z důvodu nenaplnění minimální kapacity hotelu. Cestovní kancelář mi nabídla jiný zájezd s čímž jsem nesouhlasil. Požadoval jsem tedy vrácení peněz, na což CK přistoupila a 26.6. 2020 mi vystavila storno fakturu. Od té doby mi peníze na účet nepřišly. Po opětovném volání za zákaznickou linku CK se vždycky dovím jen to, že toho mají teď hodně a že to je věc účtárny, se kterou oni nic nemohou udělat. Kontakt na nadřízeného nebo na někoho z účtárny mi dát nemohou a radí jen, abych čekal. Bohužel jsem v původní smlouvě ani ve storno faktuře nenašel, kolik času má CK na vrácení peněz z takto stornovaného zájezdu. Situace je tedy momentálně taková, že z CK nikdo nic neví a já podle nich musím jen čekat.


Požadované řešení

vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.8.2020 14:25, před 4 lety

Pořadatel zájezdu má dle § 2536 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, právo na odstoupení od smlouvy v případě, kdy počet osob přihlášených na zájezd je nižší než nejnižší počet určený ve smlouvě a pořadatel oznámil zákazníkovi zrušení zájezdu ve lhůtě určené ve smlouvě.

V případě, kdy pořadatel využije tohoto svého zákonného práva na odstoupení, má dle § 2536a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, povinnost vrátit veškeré uhrazené platby zákazníkem bez zbytečného odkladu, nejpozději však do čtrnácti dnů po ukončení závazku.

Má-li spotřebitel nárok na vyplacení určité peněžní částky ze strany společnosti, která tak však neučinila ve daném termínu, má spotřebitel možnost zaslat společnosti tzv. předžalobní výzvu dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.9.2020 23:42, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.