Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:707
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#4379Odstoupení od kupní smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

8 měsíců 1 den 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.09.2014, před 10 lety

Jiří Kropáček

Znění stížnosti

Dne 25.7.2014 jsem po třech předchozích reklamacích a opravách telefonního přístroje Huawei G380 podal na prodejně VODAFONE písemné odstoupení od smlouvy z důvodu opakované vady věci,které mi bylo prodejnou potvrzeno.Prodejna ho poslala na posouzení servisu Britex a cca po 14 dnech se telefon vrátil na prodejnu ( standardně jako vždy smazán a vada se neprojevila ).Na můj dotaz, jaké je vyjádření prodejce k odstoupení od smlouvy jsem slyšel jem naučenou větu servis rozhodl..Požádal jsem tedy o vyjádření prodejce k odstoupení od smlouvy.Když jsem žádné vyjádření nedostal ani po více jak měsíci,obrátil jsem se dne 29.8.2014 písemně na centrálu a dostal jsem odpověď, cituji:"Jako vyjádření k Vaší reklamaci slouží servisní list, který servisní středisko přiložilo k telefonu.Není naší povinností Vám ještě psát písemné vyjádření o zamítnutí Vašeho požadavku o odstoupení od kupní smlouvy".Na další dotaz, zda je tedy prodejcem firma Britex, která vyhotovila servisní list nebo firma VODAFONE, která je uvedena na kupní smlouvě.Na to jsem opět obdržel od VODAFONE odpověď, cituji:"netvrdíme, že máte návrh na odstoupení od kupní smlouvy uplatnit u servisního střediska.Telefonní přístroj ste si zakoupil u naší společnosti" a poté také nasledující odpověď, cituji "Na odstoupení od kupní smlouvy tedy nevznikl nárok, což Vám sdělili naši zaměstnancina prodejně, kam jste se dostavil po obdržení SMS o vyřízení reklamace, kterou jsme Vám zaslali 4.srpna 2014".Zde ovšem musím konstatovat, že jsem žádnou sms od Vodafone nedostal a zaměstnanci na prodejně o odstoupení od smlouvy nevěděli vůbec nic.
Dosud jsem si myslel, že za vady odpovídá prodejce a vyjadřovat se má také prodejce a ne nějaká servisní organizace.Také je mi velmi podezřelé, že je telefon vrácen od servisní organizace smazán do továrního nastavení, přestože druhým dechem tvrdí, že se žádná závada neprojevila - pokud není žádná závada není potřeba ani dělat jakýkoliv servisní zásah ( pokud tedy nebyl k tomuto zásahu jiný důvod )


Produkt

Huawei G630 IMEI 861229015385860


Požadované řešení

uznání odstoupení od kupní smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.9.2014 12:06, před 10 lety

Zásah do mobilního telefonu musí být odůvodněný (např. u většiny softwarových závad je potřeba telefon uvést do továrního nastavení). Pro konkrétní rozbor problematiky se spotřebitel může obrátit na soudního znalce. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Aby spotřebiteli vznikl nárok na odstoupení od kupní smlouvy, nutný počet reklamací musí být uznán (3x stejná/4x různá). Požadavek na dstoupení musí být součástí uplatněné reklamace.
Nesouhlasí-li spotřebitel se zamítnutím reklamace a již uplynulo 6 měsíců od převzetí zboží, je na něm, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. Jako důkazní prostředek může spotřebitel zvolit znalecký posudek, ve kterém se znalec bude zabývat existencí a povahou vady. Vzhledem ke skutečnosti, že je možné, že uvedením telefonu do továrního nastavení skutečně dojde ke krátkodobému odstranění závady, doporučujeme nejprve se znalcem konzultaci. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.9.2014 16:25, před 10 lety

Hezký den, pane Kropáčku,

na vaši reklamaci už kolegové z Reklamačního oddělení odpovídali, já proto potvrzuji jejich stanovisko. Reklamaci zboží i případné odstoupení od smlouvy samozřejmě vždy řešíte s námi, jakožto prodejcem zboží. Vždy se ale řídíme stanoviskem autorizovaného servisu, který má kvalifikaci a pověření od výrobce, aby posoudil vady přístroje a prováděl jejich opravy. Výsledek pak servis zaznamenává do servisního listu, který dostáváte při převzetí telefonu z reklamace.

Na provedení továrního nastavení upozorňujeme přímo v opravence a v Reklamačním řádu. Stává se, že chybu způsobuje aplikace třetí strany, proto servis vždy provede obnovení nastavení telefonu, aby potvrdil nebo vyloučil, že se telefon chová nestandardně i bez aplikací třetích stran.

S pozdravem

Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.10.2014 23:34, před 10 lety


Jiří Kropáček

Nic překvapivého od Vodafone, stále stejná písnička, kdy levá neví co dělá prává, tedy že na reklamačním oddělení nevědí ani jak prodejna informuje zákazníky a už vůbec ne o čem a jak je informuje.
Již jsem to vyřešil - telefon prodán do bazaru a již nikdy telefon ani jiné služby od Vodafone

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.5.2015 16:47, před 10 lety

Vzhledem k výše uvedenému, stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.