Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Tablet iget G101 1280x800 IPS 1GB 8GB 3G tablet.
V unoru 2020 jsem tenhle tablet poslal do servisu kvůli výměně display-e jako samoplátce. Teď, ani půl roku potom přestal reagovat na nabíječku tak jsem ho vzal reklamovat jelikož je pořád v záruce.Dneska mi přijel mail z Alzy, že prý jim bylo ze horeuvedeneho servisu napsáno, že tam odešel konektor a hlavní deska.
A že záruční reklamace neplatí protože byl vnitřní zásah co je výmysl. Ten tablet používá 5 roční dítě takže to ho určitě nerozebíralo. A ze mně ať nedělají Kutila Tima kvůli tomu, že se ich výrobek rozbil tak, že je na odpis, ještě v záruční lhůtě.
Tablet iget G101 1280x800 IPS 1GB 8GB 3G tablet.
Záruční reklamace. Zdarma samozřejmě...
|
Tweet |
Pokud byl tablet v servisu prostřednictvím prodávajícího či přímo v autorizovaném servisu (což vyplývá ze sdělení spotřebitele), nemůže to být samo o sobě důvodem pro zamítnutí reklamace. Takový důvod pro zamítnutí totiž občanský zákoník neobsahuje a podle § 2174 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nelze práva spotřebitele z vadného plnění omezit.
Pokud se stalo, že servis při výměně displeje způsobil škodu, potom za ni odpovídá a je po něm možné požadovat náhradu škody na převzaté věci dle § 2944 občanského zákoníku.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může u prodávajícího posouzení v reklamačním řízení rozporovat a dále se ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým bude poté dále v rozporování odůvodnění zamítnuté reklamace pokračovat. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
velice děkujeme za Vaši zprávu.
Moc mě to mrzí, nicméně reklamace tabletu byla vyřízena z naší strany řádně. V případě nesouhlasu Vám opravdu doporučujeme se obrátit na soudního znalce, který může případ posoudit opětovně.
V případě, že budete ještě cokoliv potřebovat od nás, obraťte se na nás přes kontaktní formulář, který zasílám níže.
https://www.alza.cz/kontakt/ostatni.htm?qgid=63&qid=315
Přeji Vám příjemný zbytek dne, Veronika, péče o zákazníky
Nesouhlasíme
Pokud spotřebitel s posouzením nesouhlasí, ale společnost odmítá závěr přehodnotit, potom bohužel skutečně nezbývá jiná možnost než obrátit se na soudního znalce a v případě úspěchu požadovat po společnosti i uhrazení nákladů za znalecký posudek.
Stížnost přesto ještě jednou přeřazujeme na společnost a žádáme ji o přehodnocení situace.
Dobrý den,
děkuji za Vaši zprávu.
Vzhledem k závěru autorizovaného servisu, který zařízení prověřoval bylo možné reklamaci řešit pouze formou placené opravy. Nabídka placené opravy byla spolu s popisem poškození předána zákazníkovi, který ji odmítl. V případě této reklamace bylo postupováno správně a vzhledem k mechanickému poškození tabletu není možné náš závěr přehodnotit.
Děkuji za pochopení.
Vzhledem k výše vedené komunikaci bohužel není možné bez přezkoumání věci soudním znalcem věc řešit dále. Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele a žádáme ho o uzavření.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.