Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 6.7.2020 jsem prostřednictvím e-shopu Mazile.cz zakoupila zastřihovač vlasů VŠE-V-JEDNOM HAIR TRIMMER. Tento zastřihovač jsem převzala dne 10.7.2020. Vzhledem k okamžité nespokojenosti s výrobkem (funkčnost výrobku neodpovídala prezentaci na internetu, strojek byl částečně nefunkční, cena neodpovídala kvalitě, byla mnohonásobně navýšena v porovnání s podobnými, avšak značkovými výrobky) jsem se rozhodla od kupní smlouvy odstoupit. Strojek spolu s odstoupením od kupní smlouvy jsem 13.7. odeslala zpět na adresu, ze které byl strojek odeslán (adresa uvedená na balíčku, na internetových stránkách adresa uvedena není). Zároveň bylo odstoupení od smlouvy zasláno e-mailem. Balíček se však za 3 dny vrátil, jako důvod uvedeno "nepřijato". Na e-mail nikdo nereaguje. Jak v takovém případě postupovat, abychom nepromeškali 14-denní zákonnou lhůtu?
Zastřihovač vlasů VŠE-V-JEDNOM
Vrácení peněz na účet.
|
Tweet |
Odstoupení od kupní smlouvy je jednostranným právním jednáním, přičemž k jeho účinností je nezbytné, aby bylo doručeno druhé straně. Jestliže existuje právní nárok na odstoupení, smlouva zaniká v okamžiku, kdy strana mající tento nárok prokazatelně oznámí straně druhé, že jej využívá. V případě odstupování od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží jsou na rozdíl od jiných případů odstupování zákonem přesně vymezeny lhůty, v nichž je zapotřebí jednat.
Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Taková skutečnost nenastala, není tedy důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení, spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku. Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.