Společnost


ExaSoft Holding a.s.

Počet nahlášených stížností:31
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#43816Kalibrace alkohol testeru

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 10 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.07.2020, před 4 lety

Hana Janíková

Znění stížnosti

Dobrý den, v rámci záruční lhůty jsem zaslala společnosti alkohol tester, protože měří velmi špatně hodnoty. Prodejce mi odpověděl, že provedou kalibraci alkohol testeru, ale budu muset za tuto opravu zaplatit. Prodejci jsem napsala, že opravu platit nebudu, protože výrobek je stále v záruční lhůtě, prodejce mi odpověděl, že záruka se vztahuje na záruční vady a ne na běžné opotřebení. Toto je kalibrace výrobku, která se nevztahuje na záruku.
Proto jsem se obrátila na Vaši poradnu, kde mi bylo sděleno, že v mém případě, dle § 2169 občanského zákoníku má prodávající povinnost opravit tuto vadu. Pokud by odstranění vady nebylo možné, mám právo na dodání nové věci. Pokud by vada nešla odstranit opravou a dodání nové věci by nebylo možné, mám právo na odstoupení od smlouvy.

Prodávající tedy nemůže vyžadovat uhrazení nákladů na kalibraci. Zboží nefungovalo správně a tudíž nemělo určitou jakost dle § 2161 odst. 1 občanského zákoníku. Kalibraci alkohol testeru musí prodávající provést na své náklady, nemůže tedy vyžadovat uhrazení těchto nákladů. Špatná kalibrace přístroje jde k jeho tíži.

Tuto informaci jsem sdělila prodejci, který mi odpověděl, že jsem zakoupila přístroj, který není bezúdržbový. K jeho správné funkci je ho třeba nechávat kalibrovat vždy, kdy dojde k běžnému opotřebení. Dle ustanovení § 2167, odst. b zákona č. 89/2012 Sb. se na běžné opotřebení odpovědnost za vady nevztahuje. Z tohoto důvodu Vám byla zamítnuta reklamace. Na zboží nebyla shledána žádná vada, za kterou by odpovídal prodávající. Neoprávněná reklamace mi bude vrácena zpět.

Z tohoto důvodu se na Vás opět obracím se žádostí jak tento spor vyřešit, podle mého rozumu, pokud přístroj neměří správné hodnoty je nepoužitelný a tedy nefunkční a prodejce by měl tento přístroj v záruční lhůtě na vlastní náklady opravit.

Navíc Alkohol tester byl použit jen 4 x, výrobek jsem zaslala v původním balení s veškerým příslušenstvím a s původní fólií na přístroji i náhradní trubičky jsou nepoužity.

Děkuji Vám za radu a odpověď, Janíková Hana.


Produkt

Alkoho tester AL5500, výr. č. gIAG1272


Požadované řešení

Přístroj neměří správné hodnoty je tudíž nepoužitelný a tedy nefunkční a prodejce by měl tento přístroj v záruční lhůtě na vlastní náklady opravit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2020 09:40, před 4 lety

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.7.2020 11:42, před 4 lety

Vážená paní Janíková,

s kolegy jsem prošel Vaši reklamaci a stížnost. Se závěry musím souhlasit, Vaše reklamace byla správně vyhodnocena jako neoprávněná.

Aby technologie, která je v alkoholtesteru použita, fungovala, je nutná pravidelná kalibrace. Je jedno, jestli přístroj používáte, nebo ne, kalibrace se doporučuje minimálně jednou za 6 měsíců nebo po cca 500 měřeních. Vy jste bez kalibrace chtěla přístroj použít skoro po dvou letech.

Informace o nutnosti kalibrací je součástí návodu. Doslova tam stojí: "...Pro správnou činnost detektoru se doporučuje jej kalibrovat minimálně každých 6 měsíců. Kalibrace detektoru není z hlediska záručních podmínek považována za opravu závady v záruční době a délka záruky se nemění. Nedodržení kalibračních intervalů je porušením záručních podmínek..." Stejná informace je uvedena i v popisu produktu na našich stránkách.

Kolegové správně uvedli, že jste zakoupila přístroj, který není bezúdržbový.Stejně jako u zrcadlovky je nutno pravidelně čistit čip nebo v motoru auta vyměnit olej, je nutno alkoholtester zkalibrovat.

Je mi líto, že s přístrojem máte problém, ale pochybení není na naší straně ani na straně výrobce.

S pozdravem
Radim Malchárek
ředitel marketingu

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.8.2020 10:22, před 4 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.8.2020 10:56, před 4 lety


Hana Janíková

Dobrý den, dne 28.7.2020 jsem se obrátila s tímto problémem na Českou obchodní inspekci a čekám na vyjádření, Janíková Hana.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.3.2021 15:19, před 4 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.