Počet nahlášených stížností: | 130 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 6 |
Dobrý den,
v únoru jsem zakoupila zájezd na září a po rozšíření koronaviru jsem jej raději 4.4. emailem stornovala. Trvalo než začala cestovní kancelář reagovat na moje maily a telefonáty. Uplynuly 2 měsíce kdy mi poslali online formulář k vyplnění storna,podle "jejich" pravidel. Bylo mi řečeno, že bude žádost postoupena účetnímu odd., to bylo cca v půlce června. Je téměř konec července a já stále nemám peníze zpět.
Zajímalo by mě, jaká je zákonná lhůta pro navrácení peněz a pokud byla tato lhůta nedodržena mohu žádat o vrácení celé zálohy ? Jak mám dále postupovat. Děkuji. Lehnertová
Vzhledem k dlouhe době,kdy nebyla vrácena poměrna cast po stornu, zadam navrácení celého rezervacniho poplatku
|
Tweet |
Dle ustanovení § 2533 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, může zákazník před zahájením zájezdu od smlouvy odstoupit vždy. V ustanovení § 2536a občanského zákoníku je uvedeno, že při odstoupení od smlouvy pořadatel vrátí bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů po ukončení závazku ze smlouvy, veškeré platby uhrazené zákazníkem nebo v jeho prospěch za zájezd, v případech stanovených zákonem pak snížené o odstupné za předčasné ukončení závazku ze smlouvy.
Má-li spotřebitel nárok na vyplacení určité peněžní částky ze strany společnosti, která tak však neučinila ve stanovené lhůtě, má spotřebitel možnost zaslat společnosti tzv. předžalobní výzvu dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Pokud ani ve lhůtě stanovené spotřebitelem v předžalobní výzvě cestovní kancelář dlužnou částku nevrátí, doporučujeme obrátit se na advokáta. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.