Počet nahlášených stížností: | 79 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 17.03.2020 jsem si objednala zboží (roušky a respirátory), které jsem obratem zaplatila předem na účet prodejce,ale do dnešního dne, přes několik emailů a telefonátů, kde se ozve jen vzkaz, že hlasová schránka je plná a nelze zanechat vzkaz, jsem neobdržela ani zboží,ani peníze, ani jakékoliv vyjádření od prodejce.
1x Ústní rouška - balení po 50ks, cena 30kč/ks 1x Certifikovaný respirátor FFP2 - prodáváme po 5ti kusech (cena za jeden kus 325Kč)
Po 4 měsících od objednání zboží, několika emailech, kde jsem žádala o vrácení peněz, což daný prodejce na stránkách uvádí, že možné je, bych čekala, že se obchodník ozve, omluví, objednávku dle mého požadavku stornuje a peníze vrátí. V emailech jsem žádala o vrácení peněz a uvedla jsem číslo účtu. K dnešnímu dni nebylo bohužel tak učiněno.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Podnikatel nevyužil možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.