Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dnes, měsíc před termínem dovolené,mě kontaktovala paní z CK Travel Family s tim, že letos pravděpodobně nebudou odlety do Bulharska z Ostravy a jestli souhlasím s odletem z Prahy. První termín zájezdu byl zrušen, souhlasil jsem s pozdějším termínem, ten byl následně ještě ze čtvrtku posunuty na neděli. No a ve finále změna místa odletu. Se změnou místa odletu jsem nesouhlasil. Na svůj nesouhlas jsem dostal z CK odpověď, že si mohu vybrat jiný zájezd, v případě, že si nevyberu, tak mi vystaví voucher s platností do 31.10.2021. Žádný návrh kompenzace ze strany CK za změnu místa odletu. Samozřejmě jsem musel celou dovolenou jiz CK zaplatit. Jen jsem zvědavý, jestli někdy dostanu zpět své peníze, protože s touto CK nidky nikam nepojedu.Díky český státe, že jsi umožnil CK takto jednat.
Michal K.
CK by měla vrátit peníze.
|
Tweet |
Dle ustanovení § 2531 odst. 4 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen "občanský zákoník"), smí pořadatel zájezdu změnit místo odletu jen s výslovný souhlasem zákazníka.
Nesouhlasí-li zákazník s touto změnou, může dle ustanovení § 2531 odst. 2 občanského zákoníku od smlouvy odstoupit ve lhůtě stanovené smlouvou. Lhůta pro odstoupení nesmí být kratší než pět dnů a musí skončit před zahájením zájezdu.
V případě odstoupení z důvodu změny místa odletu má pořadatel povinnost bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, vrátit veškeré platby uhrazené zákazníkem.
Vydání voucheru a využití ochranné doby (vrácení plateb až po 31. 8. 2021) upravuje zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (dále jen "lex voucher"). Dle ustanovení § 3 odst. 1 lex voucheru je možné využít tento postup jen v důsledku odstoupení od smlouvy o zájezdu podle § 2535 nebo § 2536 odst. 1 písm. b) občanského zákoníku, tedy v případech odstoupení z důvodu mimořádných a nevyhnutelných okolností.
V případě odstoupení od smlouvy z důvodu změn hlavních náležitostí smlouvy o zájezdu pořadatel nemá automaticky možnost dle lex voucher vystavit náhradní voucher. Takovou nabídku ze strany cestovní kanceláře by proto musel spotřebitel prokazatelně přijmout.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.