Společnost


BUMPERR LTD

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#43837Nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 1 den 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.07.2020, před 4 lety

Štěpán Gryc

Znění stížnosti

Z webu flamemen.com byly objednány 4 košile, které stály 105 dolarů a tím pádem měla být doprava zdarma + dárek. Objednávka byla ihned zaplacena, přišel email o převzetí objednávky. Dodací lhůtu obchodník udává na 5-12 dní. Kdyby došlo k zpoždění, tak podle stránek budou informovat mailem. Nicméně po 12 dnech od přijetí objednávky přestal obchodník komunikovat a neodpovídal ani na z dotazy a taky žádostí o vrácení peněz i když tvrdí, že do 24h odpovídají. Jsou to 3 týdny a stále nepřišla obejdnávka ani odpověď na emaily.


Produkt

https://ctrlv.cz/WIeP


Požadované řešení

Rád bych, aby došlo k vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.8.2020 09:49, před 4 lety

Dle Nařízení č. 593/2008 ES o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (dále jen nařízení Řím I.) platí, že právem rozhodným pro tento závazkový vztah bude patrně právo Velké Británie.

Dle čl. 6 odst. 1 písm. a) i b) nařízení Řím I. platí, že pokud obchodník neprovozuje svou profesionální nebo podnikatelskou činnost v zemi, kde má spotřebitel své obvyklé bydliště, nebo se nijak činnost podnikatele na tuto zemi nebo na několik zemí včetně této země nezaměřuje, není právem rozhodným právo platné v místě bydliště spotřebitele, ale v místě sídla podnikatele. Toto sídlo je ve Velké Británii, proto by měl podle našeho názoru být pro daný závazkový vztah rozhodný právní řád Velké Británie. Máme za to, že v momentě, kdy je na e-shopu možné platit pouze v $, e-shop nemá českou verzi znění, ani jinak se podnikatel na českého spotřebitele nespecializuje, není možné dojít k tomu, že se podnikatel zaměřuje na Českou republiku. V takovém případě je pak pro daný závazkový vztah rozhodné právo Velké Británie.

Služba VašeStížnosti.cz slouží jako mimosoudní řešení spotřebitelských sporů v případech, kdy se závazky řídí českým právním řádem. Lze však předpokládat, že úprava bude v britském právním řádu obdobná té, která je zakotvena v českém právním řádu. Pokud se tedy podnikatel zaváže dodat zboží v určitém termínu, avšak tak neučiní a přestane komunikovat, doporučujeme spotřebiteli podnikatele nejprve upozornit, poskytnout mu dodatečnou lhůtu, a následně odstoupit od smlouvy. Pokud po odstoupení nevrátí podnikatel kupní cenu výrobku, lze ho vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.9.2020 18:10, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.