Počet nahlášených stížností: | 96 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 10 |
S pojišťovnou Allianz jsme uzavřeli pojistnou smlouvu o povinném ručení a dále připojištění mimo jiné pro případ vandalismu. Nejsem pojišťovací makléř, tedy nebudu zde hodnotit naplnění pojistných podmínek stanovených pojišťovnou, předpokládali jsme odborníky na straně pojišťovny. Nicméně po nahlášení škody - škrablý celý bok auta - nám pojišťovna pojištění potvrdila a zaslala pokyn, ať auto dáme do jejich smluvního servisu. V servisu vyměnili (v souladu s rozpočtem schváleným pojišťovnou) celé dveře auta. My jsme zaplatili spoluúčast a auto si odvezli. Pojišťovna po zhlédnutí faktury prohlásila, že pojistné plnění nám v tomto případě nenáleží. Následně při reklamaci nejen, že vůbec nereagovali na naší výtku k jejich nepředvídatelnému jednání, ale dokonce nám neobratně zaslali nesmyslnou odpověď - zkopírovaný text vztahující se k úplně jiné škodné události. Než přistoupíme k soudnímu řešení sporu, chtěli bychom dát pojišťovně šanci k nápravě.
Povinné ručení, připojištění pro případ vandalismu
Zodpovědný přístup zaměstnanců pojišťovny, vyplacení pojistného plnění pro účel opravy vozidla a omluva
|
Tweet |
Šetření pojistné události je skončeno sdělením jeho výsledku osobě, která uplatnila právo na pojistné plnění. Spotřebitel může následně požádat o zdůvodnění zkrácení/zamítnutí pojistného plnění. Toto zdůvodnění musí být v písemné formě a mělo by z něho být jasné, proč bylo pojistné plnění zkráceno/zamítnuto. Pokud spotřebitel se zdůvodněním nesouhlasí, je vhodné proti výsledku šetření pojistné události uplatnit u pojišťovny stížnost. Nebude-li spotřebitel se stížností úspěšný, má možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů.
K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou) v neživotním pojištění je příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné dohledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se spotřebiteli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.