Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
z katalogu výrobce a dodavatele betonové dlažby jsme si vybrali produkt ´´Custo tiera kladívkovaná´´. Na tento produkt jsme se byli fyzicky podívat v prodejně OBI kde byl vystaven ve velikosti cca 1m2. Jedná se o dlažbu imitující starší kamenou dlažbu ve světle hnědé barvě bez výrazných barevných odstínů mezi jednotlivými kusy dlažby. Dlažbu jsme objednali ve stavebninách dle katalogu výrobce a složili zálohu 2000 kc. Dlažba byla následně na skladu ve stavebninách (cca. 3týdny) kde čekala až ji budeme doma potřebovat. Po dopravě poloviny celkové zásilky jsme ji doma poprvé rozbalili a zjistili jsme že převládající barvou je barva bílá, jednotlivé kusy jsou flekaté o různých barevných odstínech přecházejících od bílé, přes hnědou až místy do černé.
Hned druhý den jsme kontaktovali stavebniny kde jsme přivezli 3 kusy dlažby, všechny z jiné palety. Prodávající kontaktoval výrobce, a přislíbil, že se bude snažit reklamaci urychlit. Zástupce výrobce po cca 3 dnech zaslal reklamační záznam, kde reklamaci zamítl s odůvodněním, že se vlivem procesu může barva lišit od původně objednané a že máme střídat kusy z jednotlivých palet. Jen pro úplnost dodávám, že reklamační protokol byl, dle hlavičky, veden s nějakou jinou firmou a ne s mou osobou(zástupce výrobce prostě ani nevyměnil text v záhlaví).
Vědět jakou dlažbu mi dodavatel dodá, tak si ji v žádném případě neobjednám. Dlažbu jsem odmítl doplatit, takže jedinou platbu kterou jsem provedl je ona záloha 2000 kc (celková částka je cca 35tis.kc)
zámková dlažba Custo / barva= colormix tiera kladívkovaná
Nejlepší řešení je pro mne dostat dlažbu dle objednávky za původních podmínek. Dlažba byla kupovaná v akci, nejednalo se však o akci podmíněnou nižší kvalitou případně něčím podobným.
Pokud bychom se nedohodli, tak bych rád vrátil dlažbu a dostal zpět složenou zálohu.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,dále prodávající odpovídá za to, že věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy.
Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.
Prodávající je povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků. Pokud tedy skutečnosti, které uvádí v odůvodnění reklamace výrobce, nejsou považovány z hlediska průměrného spotřebitele za obecně známé skutečnosti, měl být spotřebitel o těchto skutečnostech informován prodávajícím. Pokud se tak nestalo, lze reklamované nedostatky považovat za nesplněnou jakost při převzetí.
Dle § 2108 občanského zákoníku lze zadržet pouze část kupní ceny odhadem přiměřeně odpovídající právu na slevu.
Hodnocení:
Komentář: Po několika emailech výrobce dlažby fa. Presbeton nakonec akceptovala vrácení zboží. Tímto považuji celou záležitost za vyřízenou. Chtěl bych i touto cestou poděkovat serveru Vasestiznosti.cz za právní pomoc. Dále bych chtěl poděkovat zástupci fa. CESKOM s.r.o panu Pasrbkovi za vstřícné jednání a ochotu při vyřizování této záležitosti.
A.Gross