Společnost


Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:87
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

33%
67%
Toto skore je založeno na 9 stížnostech.

#43855Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 7 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
21.07.2020, před 4 lety

Tereza Búšová

Znění stížnosti

Dobrý den,

po cca 2 měsících užívání se z ničeho nic na LCD objevily pruhy - typ televize UE55TU7072

přijel servis - s tím, že je to mechanicky poškozeno - nesmysl, jasně jsem říkala, že si nejsem vědoma, že bych způsobila takový naraz, navíc na LCD dotekem a pohledem žádný škrábanec.

Den po odjezdu servisu televize přestala jít komplet, nelze ani zapnout!

Televize je v záruce.

Nerada bych se obracela na ČOI.


Produkt

Samsung UE55TU7072


Požadované řešení

Žádám o vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.7.2020 10:03, před 4 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Rozporovat reklamaci je však nutné u prodejce.

Vůči výrobci nemá kupující z titulu kupní smlouvy žádný vztah. Závazky z vadného plnění vůči kupujícímu má pouze prodejce, a to v zákonné, popřípadě prodloužené záruční době, pokud byla sjednána.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.7.2020 11:19, před 4 lety

Dobrý den,

velice nás mrzí Vaše nespokojenost s výsledkem reklamačního řízení Vašeho televizoru řešeným autorizovaným servisním střediskem Samsung.

Obecně lze říci, že pokud je na zařízení diagnostikováno mechanické poškození, zejména pokud souvisí s reklamovanou vadou, není možné provést záruční opravu, jelikož v takovém případě je výrobek v rozporu se záručními podmínkami výrobce.

Zároveň bychom rádi uvedli, že autorizovaná servisní střediska vždy zhodnotí aktuální stav zařízení a následně rozhodnou o dalším postupu.

Rozporovat reklamaci je však nutné vždy u prodejce, se kterým máte uzavřen právní vztah kupní smlouvou.

V případě Vašeho zájmu o prověření reklamačního řízení ze strany výrobce můžete kontaktovat kontrolní oddělení společnosti Samsung na adrese voc@samsungpartner.cz, kdy Vám bude po řádném interním prošetření podáno finální vyjádření.

Při komunikaci s kontrolním oddělením uveďte, prosím, stručný popis situace, který zašlete e-mailem spolu s fotografií výrobního štítku (naleznete na zadní straně zařízení), kopií prodejního dokladu a všech souvisejících dokumentů, včetně servisních zpráv, na výše uvedenou adresu.

Děkujeme za pochopení.

S pozdravem

Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o.
The Park - V Parku 2323/14
148 00 Praha 4 - Czech Republic

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2020 13:08, před 4 lety

Vzhledem k našemu vyjádření a k vyjádření společnosti přeřazujeme stížnost na spotřebitelku a žádáme ji o uzavření případu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.8.2020 14:50, před 4 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.