Společnost


Marketing 23 s.r.o.

Počet nahlášených stížností:105
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#43866Stížnost na podvodné jednání

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 16 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.07.2020, před 4 lety

Josef Krupička

Znění stížnosti

Dobrý den před pár měsíci jsem na kapotě auta podepsal soutěž o lepšího dodavatele energií dál jsem tomu nevěnoval pozornost potom se ozvaly koncem ledna požadovali poslat znova poslední výpisy dodavatelů důvod špatná fotka dodavatele elektrického proudu potom mi poslali vítěze dodavatele plynu kterého jsem neznal po zavolání do české srovnávací že ruším smlouvy o energetické soutěži po 2 měsících se ozval vítěz soutěže plynu se žádosti o zaslání identifikace odběrného místa tomu oznámil že jsem zrušil objednávku společnosti po této zkušenosti jsem poslal písemné odstoupení od smlouvy v souladu s §2002 odstavce 1.zákona č89/2012 sb od této smlouvy odstupuji a zároven odvolávám plnou moc dnes 21.07.2020 přišel dopis o zaplacení smluvní pokuty ve výši 5000 korun se zněním že jsem nedostál svým závazkům stanoveny článkem 5 o poskytnutí informaci o dodavateli energii pokutu mám uhradit do deseti dnů


Produkt

energetická soutěž


Požadované řešení

potvrdit zrušení smlouvy a neplatit smluvní pokutu ve výši 5000 korun


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.7.2020 07:04, před 4 lety

Ohledně smluvní pokuty za nedodržení povinností je naprosto klíčové, kde byla ve smlouvě obsažena. Dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc. Doporučujeme kontaktovat přímo společnost, a to nejlépe ve formě doporučeného dopisu.

Z preventivních důvodů dodáváme, že dle § 11a odst. 3 energetického zákona platí, že uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.9.2020 13:16, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.