Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#43873Protahování reklamačního řízení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 3 dny 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
22.07.2020, před 4 lety

Martin Sojka

Znění stížnosti

Dobrý den,
před třemi lety jsem koupil na CZC mini PC (Intel NUC), počítač se prodával bez vnitřních komponent, dokoupil jsem si spolu s PC RAM a SSD. Počítač jsem reklamoval před měsícem, kvůli vadnému ventilátoru, počítač byl na reklamaci 30 dnů, poté mi přišel mail, že je reklamace vyřízena, následně mi byl poslán dobropis o vrácení částky za počítač. Říkal jsme si proč proboha? Kvůli vadnému ventilátoru za 800Kč? Automatický mi poslali dobropis za počítač, pro mě nevýhodné, žádal jsem počítač zpět, ale na reklamačním oddělení mi bylo řečeno, že rozhodnutí je konečné. Nechal jsme to tedy být a peníze přijal.
Problém nastal, tehdy, když jsem se ozval o komponenty, které byly uvnitř počítače (SSD a RAM), plánoval jsem je prodat, ale doteď nepřišli. Obchod se vymlouvá že stále urguje mou záležitost a pracují na tom, je to ale už skoro měsíc.
Žádám ihned o komponenty nebo vrácení peněz za ně.
Na maily mi neodpovídají... pro jistotu.


Požadované řešení

Vrácení peněz za komponenty.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.8.2020 15:36, před 4 lety

I pokud spotřebitel akceptoval řešení reklamace tímto způsobem, nedává to společnosti nárok na to, aby zadržovala komponenty, ke kterým má i po vyřízení reklamace tímto způsobem nadále vlastnické právo výhradně spotřebitel.

Mohlo by se jednat o tzv. bezdůvodné obohacení. Dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.

Nereaguje-li společnost na e-mailovou či telefonickou komunikaci, doporučujeme zvolit zaslat společnosti dopis, ideálně doporučeně s dodejkou. Pokud ani poté společnost komponenty spotřebiteli nevydá, může spotřebitel využít institut tzv. předžalobní výzvy ve smyslu § 142a zák. č. 99/1963, občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2021 14:07, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.