Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den, v roce 2011 jsem si bohuzel zalozila ucet u podvodne
spolecnosti CERD udajne poskytujici informace o bezdluznosti.
Nasledne jsem zjistila, ze se jedna o podvodniky. Na zacatku tohoto
roku se mi objevila u meho uctu proforma faktura na 500 Kc za overeni
identity. Tedy za sluzbu, kterou jsem si nikdy neobjednala. Abych mela klid tak jsem službu zaplatila 30.6.2020).
Nasledujici den 1.7.2020 nebyla platba 500 Kc k memu uctu pripsana.
Tentyz den 1.7.2020 se mi podarilo zrusit cely ucet. Tedy alespoň to tak vypadalo, protože mi od nich
prisel potvrzujici email o zruseni viz nize:
Vymazání osobních údaju | ukoncení
úctu.
Na základe Vašeho požadavku byl úcet zrušen a s ním byly
vymazány Vámi zadané osobní údaje. Je nám líto, že jste se rozhodl
smazat úcet na Centrálním registru dlužníku. Pokud se v budoucnu
rozhodnete využít služby registru, mužete kdykoliv si úcet opet založit.
3.7.2020 prislo od CERD potvrzeni, ze faktura byla uhrazena.
Nicmene 21.7.2020 mi opet od CERD prisel email ohledne zkontrolovani dluhu:
Vážený kliente, dovolujeme si Vás požádat o kontrolu úhrady služeb.
V prípade, že platba byla provedena a systém neodstranil výzvu k úhrade, je možné nove provést
on-line reklamaci platby. Služby registru dlužníku Mé objednávky,
faktury Overení úctu. Tato zpráva je pouze informacního charakteru,
nejedná se o upomínku. Pokud si již nepamatujete heslo, mužete jej
zdarma získat v sekci „obnova hesla“. Informace k vyžádané pošte:
Tento e-mail jste obdržel/a od CERD SYSTEM, kde jste v minulosti
provedl/a bezplatnou registraci. Pokud si již nepamatujete heslo,
mužete jej získat znovu pomoci svého e-mailu kliknutím ZDE. *Tuto
pravidelnou informacní službu mužete deaktivovat ve Vaší administraci
registru dlužníku v sekci Osobní údaje. Více informací o e-mailu
naleznete na http://registrdluzniku-novinky.cz. Ukoncení úctu lze
provést bezplatne v sekci \"Osobní údaje\" po prihlášení.
Takze k vymazu mych udaju nedoslo a proforma faktura je stále u nich vedena jako neuhrazena.
Chtela bych se zeptat, zda je vubec nutne platit proforma fakturu, kdyz jsem si nic neobjednala?
Zda po me mohou neco vymahat? A jak se jich celkove zbavit?
Protoze i kdyz vymazu svuj ucet na webu, tak mi od nich stale chodi emaily, abych zkontrolovala, zda jsem u nich vsechno zaplatila.
Prosim o radu, jak se techto podvodniku jednou pro vzdy zbavit.
Dekuji moc
registrace centralni registr sluzeb
Vymazani udaju z jejich stranek, ukonceni odesilani emailu na moji adresu a ukonceni urgentci pro kontrolu, zda je vse zaplaceno
|
Tweet |
Co se týče ukončení smluvního vztahu platí, že:
V tomto případě má spotřebitel má právo ukončit předčasně závazek výpovědí. Nutný je postup dle bodu 6.3 Všeobecných podmínek (https://www.centralniregistrdluzniku.cz/doc/vseobecne-podminky.htm), který říká: "Zákazník je oprávněn ukončit smlouvu na kteroukoli službu užívanou zákazníkem, a to písemným oznámením zaslaným prostřednictvím typizovaného formuláře, který si vygeneruje ve své administraci v sekci „osobní údaje“. Žádosti nebude vyhověno, pokud nebude splňovat předepsané náležitosti uvedené na formuláři. Registr dlužníků za uzavření účtu (smlouvy) náleží úhrada spojená s administrativním nákladem, jež je specifikován v ceníku registru.7."
Poplatek za předčasné ukončení smlouvy má charakter smluvní pokuty. Ta musí být sjednána přímo ve smlouvě uzavřené se společností. Pokud by nebyla sjednána přímo ve smlouvě, ale např. v obchodních podmínkách nebo samostatném ceníku, nelze ji považovat za platně sjednanou a společnost na ni nemá nárok.
Co se týče vymáhané částky platí, že:
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.